Omzetten van een volume in plaatwerk

De vraag van de dag is voor jou zeker simpel!

Hoe transformeer je een cilindrisch gelaste gewalste plaat? Ik zal je de volgende bezuinigingen besparen.

Maar hoe zet ik mijn volume (in PJ in 2015) om in plaatwerk? in een uitklapbaar stuk?

Of hoe val ik mijn plaatwerk aan, wetende dat er geen vlakke ondergrond is?

Ik kan me voorstellen dat beide te doen zijn!

tole_roulee.sldprt
2 likes

Ik heb net een oplossing gevonden, maar ik weet niet zeker of dit de gemakkelijkste is.

Gebruik 2 schetsen in 2 parallelle vlakken en dan "overgangsvouwen"

dus:

Dat brengt me bij een andere vraag! Kunnen we aan de uitsneden werken met schetsen op de uitgevouwen toestand en ze vervolgens laten verschijnen op de opgerolde 3D?

tole_roule.jpg
3 likes

De oplossing die je hebt gevonden is niet slecht, anders is de andere oplossing om een rand te nemen, door vouwen in te voegen, in de vouwparameter.

Succes

1 like

Zie deze link Alles is gezegd

http://www.javelin-tech.com/blog/2010/08/create-a-rolled-component-that-can-be-unfolded/

@+

1 like

Hallo

Bekijk deze video:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KP03etai_Yk

1 like

Waarom teken je het niet gewoon rechtstreeks in plaatwerk in plaats van via een baas te gaan?

deplie.png
2 likes

Voor de uitsparingen aan de binnenkant doe je "uitgevouwen", "kies je vaste gezicht" en "je vouw(en) om uit te vouwen"

Maak vervolgens uw schets en voer uw materiaalverwijdering uit.

Een kleine video die goed gaat: https://youtu.be/p32oMws-xPY

(het schetsgedeelte is tegen het einde)

1 like

Het is normaal dat het niet werkt.

Je hoeft geen 2 rondingen te tekenen om je plaatwerk te maken.

Een enkele bocht is voldoende.

Teken dus uw buitencurve die u hebt opzij en voer een basisplaatwerkfunctie uit.

Van daaruit geef je het een dikte, hier is het 2 mm en een lengte, hier 700 mm

Je valideert, en je hebt je uitklapbare stuk.

1 like

Dank u voor uw antwoorden!

Ik heb bedacht hoe ik aan dit deel moet beginnen, maar ik kan nog steeds geen schetsen maken op het uitgevouwen model terwijl ik de extrusiefuncties in gevouwen modus houd...

Kortom, mijn ruwe en vlakke plaatwerk wordt met een laser gesneden. Dus ik wil graag mijn (vele) sneden in het plan maken, in één schets. En dan om deze extrusie in "gewalste" modus te kunnen vinden zodat de uitsparingen in mijn assemblage verschijnen. Daar loop ik vast!

Zie mijn voorbeeld in PJ, de extrusie bevindt zich na de uitvouwfunctie...

decoupe_tole_roule.sldprt
1 like

Geef een screenshot van wat je zou willen, we hebben niet allemaal dezelfde versie

@+

1 like

Zie de PJ.

Kortom, hoe bewaar ik de uitsparingen als ik uit de uitgevouwen toestand kom?

Sorry voor mijn onwetendheid, ik doe bijna nooit plaatwerk, of in ieder geval heb ik meestal altijd een plat gedeelte. hier is het volledig cilindrisch (gewalst plaatwerk)

decoupe_tole.jpg
2 likes

Een walkthrough

Als het een opgerold plaatwerk is, heb je de straal

Dus de ontvouwde kust

Je  doet in ontvouwen met het verwijderen van materiaal

vervolgens met het buiggereedschap met radiusinstelling

het is gewoon een idee dat door mijn SW 2012-versie gaat

voor plezier in 359° ;-)

@+

3 likes

Ja! Dank u voor uw antwoord.

Inderdaad, het is een oplossing!

Aan de andere kant, laatste strikvraag! hoe zou je het doen voor dit soort kamer (in pyjama)?

Een carter in een plat plaatstaal met alleen het licht gerolde uiteinde.

Altijd hetzelfde, hoe maak je de lasersneden in één platte schets? En hoe rol je het plaatwerk over een klein deel met behoud van de vorige sneden?

tole.jpg
2 likes

Nou, naar mijn mening doe je hetzelfde

behalve dat als een ref van buigen

U wijzigt het afstelplan 1 en 2 (de groene en rode lijn voor het walsgedeelte 

Plaats uw buigas tussen deze 2 aanpassingslijnen en meet de straal

Ik denk dat het het zou moeten doen

Hier is een tekst

@+ ;-)

2 likes

Ja, dank je!

Het is een functie die ik niet kende! Het is waar dat het mogelijk is om met verschillende parameters te spelen, dus ik ben geslaagd in wat ik wilde doen.

Dus om samen te vatten, ik heb mijn onderdelen plat ontworpen (zoals de plannen die ik naar de lasersnede zal sturen)

dan maak ik een tweede configuratie waarin de functie "buigen" zich bevindt (die zal worden gebruikt voor mijn montage)

Nogmaals bedankt gt22 voor je hulp

1 like

@ thom@s

Vergeet niet het antwoord op te zetten dat bij je past, een voornemen

Hierdoor kunnen andere leden snel het juiste antwoord weten zonder de hele com-thread te lezen

Bedankt

@+ ;-)

Ik denk dat je het probleem andersom aanpakt: meestal heb je een opgerold onderdeel nodig met uitsparingen waarmee je functies kunt uitvoeren.

Dus dat is wat je tekent, dan gebruik je de plaatwerkfunctie van solidworks die je onderdeel plat legt (en dus je uitsparingen vervormt). Het eindresultaat zal niet precies zijn wat je in eerste instantie hebt getekend (omdat het snijden loodrecht op het plaatwerk wordt gedaan, dus de snijkanten worden vervormd na het rollen), maar het zal eruit zien als wat je in de werkplaats zult hebben.

Plaatwerkparameters (facetur k, buigverlies, enz.)  Verander de vormen/lengtes van de uitsparingen en uitgevouwen lichtjes. Ze zijn afhankelijk van het gereedschap dat wordt gebruikt om de plaat te rollen/buigen.

Dat is precies wat ik niet wilde doen! (om het min of meer te maken!) ;)

Nu heb ik een theoretisch en dynamisch model, compatibel met mijn assemblages en tekeningen. Dat is wat ik wilde doen! Ik dacht dat het mogelijk was in plaatwerk, maar blijkbaar niet. Dus dat was mijn fout!

2 likes