Hallo, Ik heb een vraag over de overdracht van Solidworks-bestanden tussen twee sectoren van hetzelfde bedrijf. Het technische kantoor maakt de bestandsbestanden van het eindproduct. De Methods/Indus-service retourneert het BT-bestand en voert bepaalde wijzigingen aan, zoals bijvoorbeeld de implementatie van over-thickness.
Het doel is om de link met het BT-gedeelte te behouden. De enige oplossing die ik kan overwegen is een nieuw onderdeel maken en de functie " Onderdeel invoegen " van het eindonderdeel gebruiken, en dan het volume kunnen bewerken met de verschillende aanpassingen.
Met deze methode hebben we echter toegang tot schetsen en plannen, zonder dat we deze kunnen aanpassen. Je moet nieuwe functies op het onderdeel opnieuw aanmaken om het aan te passen.
En is het mogelijk om een ophanging van het onderdeel uit te voeren terwijl de constructieschacht, die aangepast kan worden, behouden blijft zonder dat dit het oorspronkelijke deel van het technische kantoor beïnvloedt?
Alvast bedankt voor jullie waardevolle feedback, en een fijne dag allemaal
Inderdaad, de afgeleide delen (insert part functie) is een goede manier (naar mijn mening de meest relevante) om de link tussen de twee te behouden.
VOORZICHTIG: Schetsen die via de Insert Part functie worden geïmporteerd zijn niet volledig vergrendeld, en het is mogelijk ze in bepaalde situaties te verplaatsen. Daarom raad ik het gebruik van directe bewerkingsfuncties aan (offset face, delete face, enz.) die niet afhankelijk zijn van schetsen voor bewerkingen zoals extra dikte toevoegen, plaatsen in de middendimensie, fillet omzetten naar afschuinning of andersom...
Een kopie van het document beantwoordt dit verzoek; maar ik neem aan dat je wilt dat deze kopie evolueert met de aanpassingen die aan het origineel kunnen worden gedaan... Bijgewerkte buildboom-kopiëren bestaat niet... En dat is naar mijn mening een goede zaak.
Ik ben meer van de " Kopieëren + hint "-school (of kopiëren met nieuwe bestandsnaam), maar het is waarschijnlijk niet makkelijk om te beheren zonder PDM.
De configuraties zijn zeker een mogelijke alternatief, maar ook hier hangt alles af van de " methodologie " van de twee kantoren (versus de studies-methode).
Als je je voeten in de weg wilt zetten, zijn de configuraties geweldig: Je moet extreem streng zijn in de methodologie, want anders krijg je snel een aangepaste dimensie in de verkeerde configuratie (en dat is het drama...).
Het beheren van feature-verwijderingen zonder dimensies te veranderen is iets minder risicovol (en ook visueler in de creatieboom). Het is echter niet per se geschikt voor alle soorten kamers.
Inderdaad, als je de afmetingen aanpast volgens de configuraties kan het riskant zijn, maar met het verwijderen van functies en een aangepaste methodologie (werken met afgeleide configuraties, functies duidelijk benoemen, functies groeperen per map in de boom voor meer duidelijkheid, enzovoort...) kan het een goede oplossing zijn.
Voor mijn deel gebruik ik cfg om mijn blanks te maken voordat ik ga bewerken. Dit veroorzaakt geen verwarring in de assemblages als je ervoor zorgt dat je je voorraad samenvoegt met het eindonderdeel. Daardoor worden alle beperkingen in de assemblage die het betreffende onderdeel binden geëlimineerd en visueel " onmisbaar". Opvattingen in het Europees Parlement