Transparantie assemblage kleurdelen (SW 2012)

Hoi allemaal

Ik werk momenteel aan SolidWorks 2012 en ik heb een posterprobleem.

Ik wil mijn assemblage graag in transparant zicht hebben, maar met behoud van de kleuren van elk stuk.

Maar als ik de transparantie verander met de rechtermuisklik, worden al mijn onderdelen grijs (zie bijgevoegde afbeelding).

Ik heb geprobeerd de transparantie van elk onderdeel te veranderen, maar ik krijg hetzelfde resultaat en ik heb te veel onderdelen om het echt op mijn hele assemblage te kunnen doen.

Is er een oplossing om alleen de transparantie en niet de kleur van mijn stukken te veranderen?

Het is ter illustratie van mijn stageverslag, en ik wil een dwarsdoorsnede hebben met het deel dat in "watermerk" is gesneden, ik zou de montage van de 2 delen afzonderlijk maken.

Bedankt.

pb_transparence.png

Hallo

De enige oplossing is om de kleur van je stukken te bewerken: Zie PJ.

Om transparantie te verwijderen, is het echter niet voldoende om erop te klikken. We zullen het opnieuw moeten doen.

transparence.png
2 likes

Er kan een wireframe-afbeelding worden gekozen voor de kamers die voor de andere traslucide en gearceerd moeten zijn

Uw assemblage bevindt zich op één niveau, u heeft geen subassemblage

In dit geval zou u moeten kunnen reageren op de transparantie van uw onderdelen

Ongeacht uw assemblage

Zie deze links

http://help.solidworks.com/2010/French/SolidWorks/sldworks/AllContent/SolidWorks/Core/Parts/t_change_display_settings_part.htm?id=2e6edc4421d54e688b67a0182776bbf5

https://www.youtube.com/watch?v=9rGPh0sqqCQ

Wat heb je als grafische kaart en RAM

Omdat het veel ram opslokt dit verhaal

@+

1 like

Het is geweldig!

In 2016 behoudt de transparantie de kleur van de ruimte.

Het leek mij dat dit in 2012 al het geval was.

Kunt u het extra venster van de aanmaakboom weergeven (door op de pijl rechts naast de tabbladen bovenaan te klikken)

Er is een kolom waar de kleuren worden weergegeven door driehoeken.

In het geval van transparantie is de kleur van de tweede driehoek gewoon lichter.

1 like

Hallo

Heb je het geprobeerd door de onderdelen één voor één te bewerken, de transparantie is zeker van toepassing in het kader van de montage en niet op het niveau van de onderdelen.

Aan de andere kant, in 2016, wanneer je een snede maakt, verliezen de gesneden zijden hun transparantie en dat is soms vervelend.

1 like

A.Leblanc: "Aan de andere kant, in 2016, als we een snede maken, verliezen de snijkanten hun transparantie en dat is soms vervelend."

Het moet een kwestie van opties zijn, want ik snijd op transparante delen zonder de transparantie aan te tasten.

2 likes

Pascal, bedankt voor de tip , ik zal mijn opties eens bekijken.

Voor A.Leblanc, voordat u uw snede valideert, schakelt u de optie uit de kleur van de sectie behouden.

coupe.jpg
1 like

Wordt de kleur toegewezen aan het lichaam van de munt en niet aan de gezichten?

Ik zag net dat wanneer je een onderdeel in transparantie zet, het deze transparantie toewijst aan de basiskleur van het onderdeel zonder rekening te houden met de kleur die aan de gezichten is toegewezen als deze anders is.

Wordt de kleur toegewezen op onderdeel- of assemblageniveau?

1 like

Uiteindelijk heb ik besloten om mijn idee niet uit te voeren, we zien niet veel.

Maar ik zal je toch antwoorden, als ik of iemand anders het antwoord ooit nodig heeft.

In orde:

herinnering: Ik kan dit niet voor elk stuk doen, ik heb ~150.

gt22: Ik heb veel subassemblages in elkaar genesteld...

Ik heb 12 GB ram en een AMD FirePro 7900 cg. soms roei ik met grote assemblages, zoals degene die me problemen geeft (zelfs in de lichtstand voor bijna al mijn onderdelen)

Pascal: Als ik op de transparante modus van mijn assemblage klik, verschijnt er een lichtgrijze driehoek, en deze "transparante kleur" is van toepassing op mijn hele assemblage, zonder de kleur van elk onderdeel te behouden.

A.Leblanc: Kamer voor kamer heb ik wat ik wil, maar zoals hierboven gezegd heb ik er ongeveer 150, dat zou te lang zijn.

Ik heb wel stukken die aan de zijkant zijn ingekleurd, maar de meeste zijn gekleurd op de schaal van de kamer.

2 likes