De verkoper die ons Solidworks verkoopt , vertelde me dat je SolidWorks op andere werkplekken dan op kantoor kunt gebruiken (bijvoorbeeld thuis als je thuis werkt) via het Mysolidworks platform. Heb je er al van gehoord? https://my.solidworks.com/try-solidworks
Ik heb op de site gezocht, maar de versie is zeer beperkt, je kunt geen onderdelen, assemblages opslaan, cartridges importeren en andere voorkeuren.
Om de stukken te redden, is hier wat er geschreven staat:
Opmerking voor de gebruikers :
Alle lokaal opgeslagen bestanden worden aan het einde of na afloop van uw sessie verwijderd .
Uw modellen :
Als u uw sjabloon wilt opslaan en openen, meldt u zich aan bij uw online opslagoplossing (bijv. Box, Google Drive, Dropbox) nadat u zich hebt aangemeld bij de proefversie.
Voorbeeld bestanden:
U vindt verschillende voorbeeldbestanden, waaronder samenstellingen, onderdelen en tekeningen die eerder in uw sessie zijn geladen.
Aan de andere kant, voor het gebruikersprofiel en de cartridge, moet u misschien de verkoper vragen.
U kunt nog steeds een profiel laden en opslaan (tool opslaan, instellingen herstellen)
En door de licentie over te zetten naar de online modus?
Op dit moment is de licentie gekoppeld aan een account op MySolidworks met login en wachtwoord. Door SolidWorks vervolgens in de onlinemodus te installeren, kunt u de licentie op meerdere werkstations "lopen", zolang ze maar verbonden zijn met internet.
We zijn overgestapt op dit soort licentiebeheer omdat we een technicus hebben die waarschijnlijk onderweg gaat, en daardoor kan hij zijn licentie zonder zorgen overzetten naar een draagbaar werkstation.
Het bedrijf waar ik werk heeft de licenties online gezet, gekoppeld aan een mysolidworks account. Om op een ander werkstation te kunnen werken, moet je solidworks op deze installeren en in plaats van een serienummer in te voeren, log je in op je account. Bij ons werkt het heel goed.
Met deze methode kun je zelfs al je instellingen van het ene station naar het andere synchroniseren.