Zwracam się do Państwa z pytaniem związanym z Enterprise PDM.
W firmie, w której pracuję od 1 roku, Enterpise PDM został wdrożony 5 lat temu, bez żadnego szkolenia czy świadomości wśród użytkowników. Każdy musiał się nadążyć, aby nauczyć się obsługi PDM.
Dziś mamy do czynienia z sejfem, który równie okrutnie się zapełnia i zwalnia. Wypełnienie jest częściowo związane z możliwością zapisywania duplikatów w skarbcu. Te zduplikowane części to głównie 3D części komercyjnych, które przez zły nawyk (moim zdaniem) są przechowywane w folderach biznesowych, a nie we współdzielonej bibliotece... [REFLEKSJA OSOBISTA] Nie wyobrażałam sobie, że możemy jeszcze tak pracować! [/OSOBISTA REFLEKSJA]
Moje pytanie jest następujące:
Chciałbym wymienić wszystkie duplikaty. Czy istnieje narzędzie, metoda lub cokolwiek, co pozwoliłoby mi wymienić wszystkie duplikaty (identyczne nazwy i/lub typy plików), ich lokalizację w repozytorium i zestawy, w których są używane?
Natywnie, poza formularzem wyszukiwania, nie ma bezpośredniego sposobu na wykrycie duplikatów. Tak więc wymienienie ich przypadków użycia odbywa się również w tym interfejsie.
Aby zautomatyzować wyszukiwanie i analizę, można użyć makr Excela, ale najtrudniejszą rzeczą jest znalezienie kryteriów, które zidentyfikują duplikaty.
Jeśli nazwa pliku jest identyczna, jest to łatwe, ale jeśli musisz pobawić się właściwościami plików, aby znaleźć podobieństwa, staje się to nieco bardziej złożone.
Odpowiadając na osobistą refleksję, tak niestety jest w wielu firmach (głównie o profilu MŚP).
Jeśli dobrze rozumiem, oprócz tego, że jestem informatykiem, który jest bardzo biegły w makrach Excela, aby węszyć w bazie danych, której nie ma w Excelu, po prostu muszę przeszukać 514 GB sejfu?
Na litość boską, powiedz mi, że nie! Mam niezły ubaw
Nie jest to bardzo skomplikowane, mogę dostarczyć Ci fragmenty kodu do analizy użycia zduplikowanych plików.