Hallo
Hoe is het mogelijk om vanuit de lokale PDM-weergave de bytegrootte van een map met de inhoud ervan te vinden?
Net als in de Windows-omgeving moet u met de rechtermuisknop klikken/eigenschap en vervolgens de informatie naast "grootte" lezen:
Dank u voor uw hulp.
Hallo
Het betekent niet veel in EPDM: de werkelijke grootte van uw Windows-map in uw lokale weergave hangt af van de elementen die daadwerkelijk worden gesynchroniseerd met de kluis (meestal is het niet veel, tenzij u de enige bent die in uw bedrijf werkt). Als u alle inhoud van een map synchroniseert, kan de grootte ervan snel met 100 worden vermenigvuldigd (of zelfs oneindig als u geen documenten hebt gesynchroniseerd).
Inderdaad, je hebt gelijk. Ik zal mijn behoefte specificeren. Hoe weet ik de grootte van een map waarvan de inhoud nog in een lokale weergave staat zonder de nieuwste versie van de bestanden in mijn cache te krijgen?
Met andere woorden, hoe kan de grootte van het bestand worden geschat voordat de inhoud uit de kluis wordt uitbesteed?
Bedankt
Dus ik zou zeggen dat het ruikt naar een EPDM-query (maar mijn kennis van SQL en gegevens uit de EPDM-database is te beperkt voor mij om het te doen...).
Hieronder staat een verzoek (gedaan door Amerikaanse collega's van Visiativ) om alle bestanden met een bepaalde naam op te sommen. je moet je laten inspireren door de truc om alle bestanden in een bepaalde map te vinden, en vervolgens een lus maken om de som van de bestandsgroottes te berekenen, of een export van het resultaat opnieuw uitvoeren om het bijvoorbeeld in Excel te kunnen samenvatten.
File_Location_&_Status (GoEngineer).crp (1,5 KB)
Een goede Google-zoekopdracht naar wat u in het Engels zoekt, kan u in staat stellen een zoekopdracht te vinden die dichter bij wat u zoekt dan de mijne
Anders is er een die enigszins zou moeten worden gewijzigd: (het zoekt naar de submappen, u bent de bestanden die gevonden moeten worden)
Maak een lijst van alle projectmappen die zijn opgeslagen onder een opgegeven map
In dit voorbeeld worden mappen weergegeven door het mappad te vervangen.
Select P.Name
From Projects P, ProjectTree Pt, Projects P2
where P.ProjectID > 1 And
P2.Path Like '\Projects\' And
P2.ProjectID = Pt.ProjectID And
P.ProjectID = Pt.ChildProject
Order By P.Name Asc
Hallo
Anders, zelfs als dit betekent dat u in Excel bent, kan een macro die gebruikmaakt van de zoekopdracht in de kist helpen. Haal gewoon alleen de nieuwste versie van het bestand op in de beoogde map en bereken het volume terwijl u bezig bent.
Iets langer in verwerkingstijd dan een SQL-query, maar het hangt allemaal af van de inhoud van de map (de scan van onze volledige database, die fysiek 1,3 TB op de server staat, duurt ongeveer 3 uur als mijn geheugen goed is, maar ik haal tegelijkertijd gegevens op, dus noodzakelijkerwijs langer dan een eenvoudige scan om de grootte van een bestand te herstellen)
Hallo
Bedankt voor je feedback. Helaas heb ik geen toegang tot de SQL server!!
Ik denk dat ik de nieuwste versie map voor map moet krijgen...
Bedankt
Ik ga de zoekfunctie testen met een excel-export. En met de groottekolom kan ik de som krijgen. Bedankt Cyril, je hebt me op het goede spoor gezet
Hallo
Ik heb zojuist de eigenschappen van de rechtermuisknop op een map in de PDM getest en het werkt als Windows. Er is het aantal bestanden en de totale grootte van de map...