Vind Solidworks-project

Hallo en gelukkig nieuwjaar voor iedereen!! ;-)

Ik wend me tot jou om erachter te komen waar ik projecten kan vinden om uit te voeren (niet erg ingewikkeld) die ik via solidworks zou kunnen doen met specificaties, beperkingen, enz... Gewoon om mijn neuronen een beetje te laten werken en om mezelf te trainen in solidworks trouwens:D 

Bedankt 

1 like

Niemand om me te helpen, vrienden? :-(

Hallo

Je kunt op veel gebieden oefenen met de tutorials.

Zie bijlage.

Met vriendelijke groet, Manu

tuto.jpg
3 likes

Er zijn inderdaad tutorials.

Als je dan een RC-auto of een model hebt, kan het een goede oefening zijn om te modelleren.

3 likes

Hallo

Eens met Freeman. De objecten en systemen om ons heen zijn zeer goede onderwerpen om over te leren. Ik heb meer dan 10 jaar geleden veel geleerd over Solidworks door een auto met 1/10 verbrandingsmotor te modelleren.

Anders is er ook het modelleren van uw huis en meubels (een keuken uitgerust met geconfigureerde meubels,...).

4 likes

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden, maar om de waarheid te zeggen ben ik op zoek naar meer ontwerp "projecten" met het zoeken naar oplossingen, specificaties, enz...  

Ja, maar daarna heet het een job search @alex.corsini ;-)

Of wend je tot de IUT's, technische scholen enz. Misschien zetten ze de studieprojecten van hun studenten online en kan het je een startpunt geven

4 likes

Ja, aarzel niet om naar de BTS te gaan, ze hebben altijd projecten in de pijplijn met vaak een gebrek aan tijd of budget om ze af te ronden.

2 likes

Hallo

Heel wat oefeningen van dit type op deze site: http://tspeed.free.fr/sujetdivers.htm

Het is voornamelijk ketelmakerij, maar de onderwerpen zijn vaak gedetailleerd.

Aarzel niet om door de verschillende tabbladen te dwalen!

2 likes

Ik denk dat je zit te wachten op specificaties waarmee je kleine assemblages kunt uitvoeren met SolidWorks. Alleen maar problemen. Ik ben een leraar, ik heb geen "echte" vakken , maar ik ben ook geïnteresseerd in je vraag.

Bericht aan amateurs

2 likes

Hallo Alain, je hebt mijn verzoek heel goed samengevat, bedankt daarvoor:) 

Dank aan alle anderen voor uw links en ideeën die zeer nuttig voor mij zullen zijn

1 like

Als je wilt, kan ik je een verzoek van een klant sturen over een kleine speciale machine waar je technische oplossingen moet vinden om een handmatige voermachine automatisch te maken.

Ik heb mijn offerte al gemaakt, dus uw oplossingen blijven de uwe.

Ik zou mijn oplossingen op een gegeven moment aan u kunnen voorleggen om te vergelijken.

3 likes

Ik ben een nemer Freeman_83!

Heel erg bedankt, het is aardig van je, want het is niet gemakkelijk om onderwerpen te vinden voor een particulier!!

1 like

Anders is er ook de oplossing om de thema's van de uitdagingen op te pakken. Ook al is het te laat om mee te doen, je hebt in ieder geval een miniset specificaties;) 

http://www.lynkoa.com/challenges/13

1 like

Dat is het bestand dat is verzonden. Anderen willen dit bestand zien, geef me je e-mailadres per PM.

Het is een machine die veel denkwerk en veel technische oplossingen vereist om te vinden.

1 like