Hallo @davit27srg
Blij om te zien dat je het beste antwoord hebt gekregen.
Aangezien het onderwerp gesloten is en nogal fazit tussen ons en serieuze mensen, kan ik je zeggen dat ik niet helemaal op één lijn zit met de berekeningen.
Waarvoor!
1°) De totale afmetingen van de tafel zijn 800 mm (we gaan ervan uit dat dit de lengte is), wat betekent dat als we gelede staven precies in het midden nemen, ze slechts 800 mm kunnen zijn. Minder omdat de assen zich onvermijdelijk binnen de 800 mm-zone bevinden die niet mag worden overschreden.
2°) We weten niet of het een hydraulische cilinder is die gebruikt zal worden. Je moet een bepaalde afstand toevoegen naast de nuttige run
3°) we kennen de lage positie van de tafel niet, ik begon op 300 mm van de grond (om te veel inspanning bij de start te vermijden)
4°) we kennen de positie van de achterste kooi van de cilinder ten opzichte van de onderste as van een van de armen niet
5°) we weten niet hoe de staaf zich aan de bovenkant van de arm bevindt. (Dit is bepalend voor de race en de kracht die moet worden uitgeoefend om de last op te tillen.
6°) kennen we de hoogte tussen de lage en hoge stand 0 tot 560 mm
KORT!
een eenvoudige schets onder SW laat zien dat het niet mogelijk is om met een enkele schaartafel 560 mm slag te hebben, maar dat het noodzakelijk is om op zijn minst over te stappen op een dubbele schaar.
Merk op dat het eenvoudigste zou zijn om een horizontale cilinder te hebben die zich ter hoogte van de lage assen bevindt, en zelfs daar moet de slag minimaal 425 mm zijn , maar ten minste de totale lengte heeft een kans om te slagen (slag + minimale ruimte)
De cilinder voor een eenvoudige schaar is niet lang genoeg voor 560 mm omdat de grootte van de cilinder = Slag + 100 tot 200 mm ruimte, d.w.z. minimaal 800 mm die in de lage stand niet in de tafel past enz... enz....
Met een dubbele beitel en de cilinder correct geplaatst is het mogelijk met een vrij lage slag maar met een aanzienlijke kracht van de cilinder.
Voor de benodigde kracht is het nog erger: in het begin is het minimaal 119 kN en na 300 mm is het ) 290 kN om 19kN last te tillen.
Moraal : de door de eerste aanvrager aangegeven slag van de cilinder is blijkbaar onjuist (er wordt dit aangegeven: na wat onderzoek zou ik een cilinderslag van 190-200 mm nodig hebben.) Je hebt er minimaal 345 nodig, maar in werkelijkheid meer.
Tussen ons , een tafel die 1,8 ton tilt en slechts 200 mm breed is, zullen er doden vallen onder de operators, vooral omdat de tafel zelf op een trolley staat.
Het maken van een dubbele schaartafel met een toegestane breedte van slechts 200 mm wordt sportief.
Mijn standpunt is dat het uitvoeren van een statische berekening zonder de afmetingen van een functionele kinematica te hebben, zeker alleen nuttig is bij slechte berekeningen, vooral bij enkele of dubbele schaartafels.
Merk op dat Solidworks motion u in staat stelt de krachten te kennen en dat Solidworks Simulation u in staat stelt de maximale spanningen in de staven en assen te kennen en dat Solidworks CAD u in staat stelt om in een paar minuten een kinematica te maken die standhoudt. Een eenvoudige Excel-sheet doet praktisch hetzelfde (behalve nauwkeurige RDM)
Vriendelijke groeten
PS: De berekeningen die ik maak zijn gebaseerd op volledig configureerbare excel sheets! Sterker nog, een enkele schaar of dubbele schaar verandert veel dingen ;:-)