Type muis

Hallo

Ik neem contact met je op voor een materiaalvraag op muisniveau. Dit is nog steeds een zeer belangrijk element als we CAD doen. Ik ben gewoon van plan om mijn muis te veranderen en ik vroeg me af wat je me zou kunnen adviseren op het gebied van ergonomie, prestaties.... Ik ben begonnen met een draadloze muis.

Ik werk met slechts één muis en niet met twee, omdat ik het nut van een tweede muis en de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert niet echt zie. Als je argumenten hebt voor het gebruik van een tweede muis, ben ik geïnteresseerd :)

Dank u voor uw antwoorden

Hallo

Zie deze thread: http://www.lynkoa.com/forum/draftsight/sondage-modele-souris-utulise?page=0#answer-485063

Als u kiest voor een Logitech, hier enkele configuratietips: http://www.lynkoa.com/forum/3d/comment-configuere-une-souris-logitech-m555-pour-solidworks-merci?page=0#answer-198821

Tot ziens.

1 like

We zijn allemaal zo'n beetje overal met een Logitech

Daarna zijn er verschillende soorten, afhankelijk van het aantal knoppen.

Ik denk dat het De Muis voor Cartoonisten is. (Persoonlijk)

en anderen in Logitech MX

https://www.google.fr/shopping/product/6717571822036371613?q=logitech+anywhere&es_sm=122&biw=1414&bih=881&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.83339334,d.ZGU&tch=1&ech=1&psi=IOCzVICvOImP7Abz9IGQCA.1421074466196.3&prds=paur:ClkAsKraX5YBSpHhHXdMheaMB0tzCKX3nYtlkX5-yIm2ReZbE4B9eRfPNW44IiK4EJw1GUvutLbBlrGZfLVGXKX9FOpKv5T7LEbw0MEQxlMRMja02mlMHo4FWBIZAFPVH707sEMGTREbexx8yGLYaTs4EAfTkw&ei=JeCzVKfaC-PY7Abi74GoBw&ved=0CIUBEKYrMAE

1 like

Op het eerste gezicht ging ik voor de logitech MX

Qua werken met 2 muizen is het interessant, want ze kosten nog steeds 100€ en zelfs tot 350€... Gebruik je ze?

Ja, ik heb er een. Het is een SpaceMouse® Pro. Ik heb er de helft van de prijs voor betaald op internet, want het is zeker dat voor 350€...

Je moet moeite doen om het te gebruiken en het in het begin in te stellen. Dan is het erg handig. Ik vind dat dit zinvol is bij het werken aan een assemblage. We draaien het onderdeel met onze linkerhand en selecteren de beperkingen en entiteiten.

Hier.

2 likes

Ik gebruik de Anywhere Mx

De batterij gaat lang mee

Hij ligt goed in de hand

Goedkoop (ik heb wat uit mijn hoofd gekregen voor 70 euro)

En configureerbaar!

Voor mij is het een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding.

het ziet er erg goed uit de Anywhere Mx, maar ik heb de indruk dat de MX-prestaties er ergonomischer uitzien. Ze zijn allebei voor dezelfde prijs, daarom ben ik nog een beetje terughoudend:)

Hallo

Logitech-muizen zijn erg goed, aan de andere kant is het altijd beter om bedrade muizen te nemen, bcp bcp minder gewicht, dus comfort in gebruik.

Ik ben het eens met remrem, de ruimtemuis van 3D-verbinding zijn naar mijn mening essentiële hulpmiddelen, maar het kost tijd om aan te passen en te configureren.

Uiteindelijk bespaart dit een aanzienlijke hoeveelheid tijd.

1 like

Net als @remrem, een "klassieke" muis en een SpaceMouse.

Je moet de SpaceMouse testen, je moet jezelf een goede week forceren en dan kun je niet meer zonder!!

Qua zoom  (bij montage) is de spacemuis verreweg de snelste en meest effectieve oplossing en bovenal heb je geen pijn in je vingers door de zoom aan het stuur.

1 like

Hallo

Dus ik, in tegenstelling tot alle anderen, gebruik gewoon de muis die bij het station wordt geleverd.

S.B

3 likes

Het is waar dat de ruimtemuis er interessant uitziet, maar de prijs is nog steeds niet te verwaarlozen, 300€ de muis, het is niet goedkoop 

1 like

Ik heb het hierheen gebracht. Geen probleem...

3 likes

@s.b, Net als jij, gewoon een klassieke Dell of HP muis en toetsenbord snelkoppelingen. (het delen van de actie tussen de 2 handen, mijn carpinn kanalen bedanken me !! )

Ik had een van de eerste 3D-muizen 2/3 weken getest zonder me er ooit aan te houden, gewoontes zijn te hardnekkig.

Ik kreeg een Logitech M500, zwaar, roulette gek of erg hard en luidruchtig (we hebben de keuze, dat is wat goed is :/ ), en niet erg nauwkeurige aanwijzer. Ga naar de lade en terug met de eenvoudige muis!

Dat gezegd hebbende, het is hier een terugkerend onderwerp, en geen oplossing waar iedereen het over eens is! Het is aan iedereen om te oordelen!

:)

2 likes

In mijn begindagen gebruikte ik een grafisch palet met een optisch potlood en ik moet zeggen dat het erg praktisch was.

1 like

@s.b.

ME10 is het? Ik wist het niet, maar het maakte veel nostalgische mensen dit grafische paletsysteem! :)

@Benoit.LF

Ja, dat klopt, maar ik denk dat we het er al eerder over hebben gehad.

Hallo weer,

Ik raad je aan om een zoekopdracht uit te voeren onder space pilote pro

Je zult veel gebruikersreacties zien die allemaal hetzelfde zeggen...

Daarnaast is het mogelijk om dit soort apparatuur in bruikleen aan te vragen.

Laatste info om de aankoop in mijn bedrijf te valideren, hebben we een test gedaan van de snelheid van het maken van een onderdeel met bijbehorend plan.

Het resultaat was niet discutabel...

1 like

Hallo allemaal en hallo Neroz.

Ik ben nieuw hier.

Om je te begeleiden, heb ik van mijn kant een Roccat Kone-muis en zijn mat, het geheel zeer nauwkeurig en snel. Voor de rechterhand...

http://www.roccat.org/Products/Gaming-Mice/ROCCAT-Kone-/

... Voor de linkerhand de SpaceNavigator voor nootbooks van 3Dconnexion (ik heb weinig ruimte).

http://www.3dconnexion.fr/products/spacenavigator-for-notebooks.html

De bediening kost wat tijd en de investering is merkbaar, maar als je er eenmaal aan gewend bent, voel je je comfortabeler en de bespaarde tijd is ongeveer gedeeld door 2.

De SpaceNavigator wordt gebruikt om de kamer in de ruimte te besturen , met een goede instelling is het alsof je je kamer in je hand hebt.

Van mijn kant zal ik niet zonder zijn en de volgende zal de SpaceMouse Pro zijn.

http://www.3dconnexion.fr/products/spacemousepro.html

Ik heb gelezen dat velen van jullie zo werken en dat ze de juiste keuze hebben gemaakt.

Ter info, ik werkte vroeger met een CAD-muis met 3 knoppen (zonder wielen) nou, daar kom ik niet op terug. Om nog maar te zwijgen over de klik-klikken die naar je hoofd gaan.

in de hoop je geholpen te hebben.

Vriendelijke groeten

Fabian

1 like

Bedankt voor al je antwoorden die erg nuttig voor me waren en die mijn keuze voor de logitech performance MX bevestigden die ik zojuist heb besteld.

Ik ga ook de Space Navigator testen, om te zien of werken met twee handen interessant kan zijn. Ik denk dat de aanpassingstijd lang is, maar volgens uw opmerkingen is de tijdwinst niet te verwaarlozen