Hallo
Ik ben op zoek naar hoe ik de twee spiraalliggers kan verbinden. Bij voorbaat dank
Een wenteltrap. SLDPRT (185,3 KB)
Hallo
Ik ben op zoek naar hoe ik de twee spiraalliggers kan verbinden. Bij voorbaat dank
Hallo
Ik heb net aan je stuk gewerkt, maar ik realiseerde me dat je aan 2021 werkt en dat ik onder 2022 ben. Bijgevoegd is een zeefdruk van wat ik heb gedaan.
Hallo
Er zijn twee voorstellen bijgevoegd (SW2021), afhankelijk van of de bocht waterpas is of uit radiale treden bestaat.
De stappen worden alleen geschetst in de vorm van oppervlaktefuncties, omdat het doel is om de stringers te definiëren. De geometrie van de trapbomen wordt gegenereerd door oppervlaktekenmerken, die vervolgens worden overgebracht op plaatwerkelementen.
Gebogen verbindingen kunnen worden gemaakt op basis van helices (eenvoudigere oplossing) of splines, die complexer zijn maar met doorlopende boven- en onderstringervlakken.
Een advies: ik denk dat het essentieel is om het ontwerp te beginnen met een schets die de trap van bovenaf definieert, om de vorm van de treden te specificeren.
Vriendelijke groeten.
EscalierTournant_0.SLDPRT (558.9 KB)
EscalierTournant_1.SLDPRT (323.1 KB)
Bedankt, je hebt zojuist een grote doorn in mijn oog getrokken. Nogmaals hartelijk dank