Moet een skelet per se geconfigureerd worden?

Hoi allemaal

Naar aanleiding van mijn vorige post waarin mijn project wordt uitgelegd ( http://www.lynkoa.com/forum/3d/faire-une-conception-squelette-catia ), adviseerde hij me om mijn verschillende vragen te verdelen, wat ik hier doe.

Dus hier is mijn vijfde  vraag:

In een skelet moet alles geparametriseerd worden of niet? (De parameter kan alleen op het onderdeel plaatsvinden)

Bij voorbaat dank voor uw antwoord en voor uw tijd.

Vriendelijke groeten

Ju"

1 like

Voor zover ik weet, ja

Maar u kunt zoveel parameters instellen als u wilt 

Verandering, lengtes, hoeken, vlakken

dus alle beperkingen volgens hun type ontwerp

@+ ;-)) 

1 like

Ik zal de therme van geparametriseerd niet gebruiken.

Ik zou zeggen nogal robuust.

Het skelet moet doen wat het moet doen, dus de opeenvolging van parameters, beperkingen, richtingen moet worden getest en bewezen voordat het wordt gekopieerd als een externe ref in de projectonderdelen.

Het is niet ongebruikelijk om ongewenste omkeringen van de oriëntatie te zien bij het wijzigen van de hoek of waarden van een parameter.

Dit is bijvoorbeeld vaak het geval bij een rechte lijn (hoek, ten opzichte van een curve).

Als we de waarde van de gereconstrueerde CATIA-hoek variëren tot op de dichtstbijzijnde minuut, kan dit resulteren in een verandering in de richting van de oriëntatie van de lijn.

Laat me uitleggen of we toegeven (punt-1 de oorsprong van de lijn, punt-2 het uiteindelijke einde) dat we onszelf kunnen vinden met (punt-2 als de oorsprong en punt-1 als het einde).

Wat kan vervelend zijn als punt-2 als referentie dient (omdat het niet meer aan het einde staat, maar bij de oorsprong)

1 like