Opties begrijpen en beheren in CATIA

Hallo

Ik denk dat een goed begrip van de CATIA-opties (toegankelijk via Tool --> Options) erg belangrijk is om een passende afstemming met ons gebruik mogelijk te maken en om beter te kunnen voorspellen hoe CATIA zal reageren (ik denk hier bijvoorbeeld aan de hybride/normale modus).

Aan de andere kant ben ik vaak een beetje verdwaald in alle voorgestelde tabbladen. 

Vragen:

1) Al in termen van manipulatie heb ik een probleem met het manipuleren van het CATIA-optievenster: de helft van de namen is verborgen en je kunt het venster niet vergroten. Het verbaast me nog steeds dat je in een software die zo krachtig is als CATIA, het formaat van het optievenster niet kunt wijzigen. Is het mogelijk om alle labels volledig weer te geven en dit venster te vergroten?

2) Ook al worden er veel opties aangeboden, van mijn kant werk ik bijna altijd in dezelfde werkplaatsen en ik denk dat er alleen de volgende opties moeten zijn die mij interesseren:

- de 4 van Algemeen , namelijk Weergave / Compatibiliteit / Instellingen en Metingen / Randapparatuur en Virtual Reality

- 2 in infracstructure-deel , d.w.z. productstructuur/infracture-deel

- 2 in mechanisch ontwerp , d.w.z . assemblage / schetser

- 1 in generatief vormontwerp

Zou het mogelijk zijn (waarom via dit bericht) om de opties op te sommen die belangrijk zijn om te weten en een belangrijke rol spelen bij het ontwerpen van assemblages?

Ik ben eigenlijk op zoek naar:
1) om mijn kennis te verfijnen van de belangrijke opties die ik moet kennen in de families van opties die ik hierboven heb gespecificeerd.
2) om een algemeen overzicht van deze opties te hebben, zodat ik mezelf naar de juiste familie van opties kan leiden wanneer ik een probleem tegenkom.

Alvast bedankt voor uw feedback.

P.S: Ter info, in een toekomstige post stuur ik je de afstelpunten (geleerd tijdens het werk) die ik heb gemaakt in deze opties voor montageontwerp.

Nee, het venster kan niet worden bewerkt, de boom aan de linkerkant kan worden ingezoomd (dezelfde cmd-muis).

Om een CATIA-optie te begrijpen, selecteert u deze eenvoudig en drukt u op  F1 (als het document is geïnstalleerd).

1 like

di naar

http://www.lynkoa.com/tutos/2d/options-catiav5-concepteur