Eenheid van een Step exporteren, hoe stel je ze in?

Is het mogelijk om de uitvoereenheden van een STEP-bestand in te stellen bij het exporteren?

Wanneer we dit type bestand bewerken via een PDM-taak, veranderen onze onderdelen in mm in de STAP in Inch (zonder de grootte van het onderdeel te veranderen, gelukkig).

En ik zie geen enkele optie, noch in SW, noch in de PDM om dit op te zetten voor de export.

Hallo

Open uw stappenbestand in een teksteditor zoals kladblok, in DATA #1 kunt u de modeleenheid lezen. Van daaruit weet u of u aan de exportkant, aan de importkant of gewoon aan de displaykant moet kijken (met name in PDM).

Hallo

Dank u voor uw antwoord. Ik keek, en ik heb dit:

GEGEVENS;
#1 = LIJN ( 'GEEN', #90604, #81164 ) ;

Omdat ik niet bekend ben met coderen, weet ik niet echt wat ik moet concluderen :-)

Hallo
Hoe zie je dat de eenheid van je bestanden in inches is?

1 like

Hallo @lmoreau 

Scroll een beetje door de regels totdat je iets ziet dat met de eenheden te maken heeft, zoals:

#1 =( LENGTH_UNIT ( ) NAMED_UNIT ( * ) SI_UNIT ( . MILLI.. METER. ) );

1 like

@Stefbeno, ik zie het als ik op een entiteit klik (bijvoorbeeld een diameter), de waarde verschijnt onderaan het SW-venster aan de rechterkant, en op een RWZI is het een inch, terwijl het brongedeelte in mm is. Dit is ook te zien aan de tool "Evalueren".

@Sylk, toen ik zocht op 'UNIT', vond ik dit soort regels, die een groot aantal keren voorkomen:

#4032 =( LENGTH_UNIT ( ) NAMED_UNIT ( * ) SI_UNIT ( . MILLI.. METER. ) );

Het zou de neiging hebben om te bewijzen dat het niet afkomstig is van export. Zou het SW zijn die de stap in inch automatisch opent?

Door een beetje te zoeken ben ik door de opties gegaan die SW biedt bij het openen van een STEP (wanneer je deze via SW opent, en niet via de browser). Het suggereert de eenheid van het bestand of de eenheid van een documentsjabloon.

Bij de eerste optie gaat de stap naar Inch (vreemd aangezien er in de STEP-code mm wordt aangegeven),

Bij de tweede blijft het in mm.

Nog verrassender, aangezien ik ooit op de optie "eenheid uit het documentsjabloon" heb geklikt, blijven de stappen die je opent door ze vanuit de browser te slepen in mm...... terwijl ze eerder in Inch openden.

dus het lijkt de PB te hebben opgelost, zonder echt te weten wat er is gebeurd, of waarom ze op een gegeven moment overschakelen naar Inch....

2022_05_11_14_44_19_options_du_systeme_step_iges_acis.png

Ben je teruggeschakeld naar "bestandsspecifieke importeenheid"?

1 like

Ja, en het gaat terug naar Inch.

het volgt de optie die ik kies, die ik open vanuit SW of sleep en neerzet vanuit de verkenner.

Echt vreemd...

Bizar... Ik heb dit probleem niet.

Wat is jouw versie van SW?

SP5.1 uit 2021

Dat is een beetje wat ik dacht:  het is niet het step-bestand dat slecht is geconfigureerd, het is tijdens het importeren dat het bestand wordt geconverteerd.

In SW heb je 2 mogelijkheden voor het gebruik van een sjabloon bij het importeren van een bestand (wat het ook is: stap, iges, enz.)  gebruik het sjabloon dat wordt aangegeven in Systeemopties/Standaardsjablonen of het systeem vraagt welk sjabloon moet worden gebruikt.

Als u niets hebt opgegeven, gebruikt SW de standaardsjabloon, die waarschijnlijk is ingesteld op inch.

modele_par_defaut.jpg

Ja, dit is inderdaad de optie die ik gisteren met succes heb gevonden en getest. Ik heb de informatie gisteren doorgegeven aan de jongens op mijn afdeling, die bevestigden dat het werkte.

Pb opgelost toen.

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie hulp!