SolidWorks-eenheden

Hoi allemaal

Stomme vraag, maar toch vraag...

Op de SolidWorks 2014 die ik gebruik, heeft de gebruiker die het heeft geïnstalleerd de units ingesteld op IPS-modus.

In plaats daarvan heb ik echter de MMGS-modus nodig. Ik weet dat ik ze kan wijzigen door een document te openen, maar ik wou dat het voor alle geopende documenten was en niet elke keer de moeite nam om de eenheidsmodus te wijzigen.

Afgezien van het opnieuw installeren van de SolidWorks, heb ik niet al te veel idee, als iemand de oplossing heeft.

Bij voorbaat dank.

Fijne dag allemaal.

Als u de eenheden wilt behouden, moet u uw documentsjablonen (.prtdot, .asmdot, .drwdot) opnieuw opslaan. Het heeft niets met je functie te maken.

Als gevolg hiervan zullen de reeds geproduceerde documenten één voor één moeten worden gewijzigd, tenzij u over de MyCADServices-tools beschikt, ik geloof dat INTEGRATIE u in staat stelt dat te doen. Of via een macro.

Edit: over het algemeen is wanneer u naar Extra/Opties gaat, het tabblad "Systeemopties" gekoppeld aan uw werkstation, en het tabblad "Documenteigenschappen" is oorspronkelijk de bron van uw documentsjablonen (zodra het document is gemaakt en opgeslagen, maken deze eigenschappen deel uit van het sldprt-bestand, SLDASM of SLDDRW).

6 likes

Of, om het antwoord van Benoit compleet te maken, als het te omslachtig blijkt te zijn om de modellen of onderdelen opnieuw te registreren, kun je een macro maken die de conversie naar het gewenste onderdeel doet.

2 likes

Ik denk dat ik me slecht heb uitgedrukt in mijn verzoek.

Ik open SolidWorks, ik wil een document of zelfs een nieuw document openen en de eenhedenmodus is IPS. Ik wil gewoon in MMGS zijn, zodat ik niet in inches kan meten, maar direct in mm.

Zoals Benoit zegt, zou de gemakkelijkste manier zijn om uw documentsjablonen opnieuw op te slaan.

U kunt een nieuw specifiek documentsjabloon maken voor uw toekomstige onderdelen.

Om dit te doen, maakt u een leeg document met alle gewenste opties (inclusief uw MMGS-eenheden) en slaat u het op als .prtdot voor onderdelen, .asmdot voor assemblages of .drwdot voor MEP's. Vergeet niet te linken naar solidworks in: Opties => Bestandslocatie => Documentsjablonen

Om alle eenheden van uw oude documenten te veranderen, hier is een fofo-thread die ik heb gevonden die een macro biedt, het lijkt uw vraag te beantwoorden :

http://www.forum-cao-3d.fr/api-apprentissage/modification-de-propriete-et-systeme-d-unite-t9557.html

Vriendelijke groeten

Joss

2 likes

Ik denk dat de uitdrukking van uw behoefte duidelijk was. Om zeker te zijn, wanneer u een van uw documenten opent, gaat u naar Extra/Opties/Documenteigenschappen /Eenheden? (zie afbeelding)

1 like