Het deelbestand bevat een globale variabele met 'mm' als eenheden aan het einde, zoals weergegeven in de bijgevoegde afbeelding.
Ik wil de waarde van GV wijzigen. Daarvoor moet ik uitzoeken welke eenheid in de GV wordt gebruikt. Is er met behulp van API een andere manier om de eenheid te identificeren die in de GV wordt gebruikt dan tekenreeksverwerking?
Ik heb gezocht, maar ik kan geen enkele manier vinden om dit te doen. Mis ik iets?
Mmmm... Het probleem is dat vergelijkingen en variabelen meer dan één eenheid kunnen bevatten. Bijv. = 1 mm + 1 cm
Dus ik denk dat je stringbewerkingen moet uitvoeren om elke eenheid te extraheren. Als er een getal wordt gevonden in de waarde (gv-tekenreeks), dan, als dit getal direct (zonder spatie) wordt gevolgd door alfatekens, krijg dan de tekens tot de volgende spatie en vergelijk ze met de lijst met sw-eenheden ". Herhaal dit tot het einde van de gv-reeks om alle getallen en hun eenheden te extraheren.
Links over het verkrijgen en wijzigen van de waarde van variabelen en vergelijkingen: