Hallo
Na het modelleren van de behuizingen - cf pdf -, heb ik de beschikking over het in de vraag genoemde bewerkingscentrum, kent iemand deze machine
En is het mogelijk om deze carters te bewerken zonder ze te hoeven verplaatsen? Ben ik duidelijk?
Solidworkcam naar deze machine met zijn post-pro, dat is het al!! Dus simulatie mogelijk?
Hoogachtend, Pierre
carter_2__7_03_eclate.pdf
1 like
Hallo @pierre32.debat
We zouden nog iets meer moeten zeggen, vooral is het uit de massa gesneden of is het het herstel van gietonderdelen (het lijkt zamak of aluminium te zijn).
Bovendien kunnen we niet zien waar de materiaalverwijdering is! Zijn het alleen de boringen en gaten van de assemblages van de carters of andere onderdelen.
Voor het gekleurde deel "ganzenpoep" op de PDF zal het heet zijn om uit de massa te snijden
Als het met een drie-as uit de massa wordt gesneden, zullen er minstens twee worden nagewerkt voor elk hoofdvlak en, al was het maar vanwege de trillingen, want je hebt veel vrij dunne wanden. Het hangt ervan af of u standaard bevestigingsgereedschap heeft (meestal een kubus of dat u specifiek gereedschap heeft om uw onderdelen vast te houden). Het hangt er ook vanaf of u bevestigingsparels heeft die in de laatste fase van de verspaning worden verwijderd.
Kortom, omdat we niets weten, is het moeilijk om u goede informatie te geven.
Vriendelijke groeten
Hallo
Terwijl ik wachtte op de verspaning, begon ik met een 3D-print van het linker carter...
een+
carter_2__7_03_eclate.pdf
Hallo
Uw vraag gaat meer over de verspaningsstrategie, wat niet zozeer het onderwerp van het forum is. ;-)
Dat gezegd hebbende ! AMHA, aangezien je een machine hebt die maar drie assen heeft, hoef je niet te veel plat op tafel te werken, maar eerder verticaal door je onderdeel op een groot vierkant of traditioneler op een kubus te bevestigen.
U krijgt meer mogelijkheden door plat maar verhoogd te werken zodat de spindel bij het verzonken deel kan of op de twee manieren die ik hierboven heb genoemd.
Je moet ook weten hoe het stuk wordt vastgehouden.
Je zegt ook niet of het onderdeel uit de massa is gesneden of dat het alleen gaat om het machinaal bewerken van een gietonderdeel (of 3D-print, plastic of metaal).
Ik leid af dat het uit de massa wordt gesneden, gegeven de bewerkingstijd van 19 uur 44 minuten en 94 meter bewerking
Vriendelijke groeten
Hallo Zozo_mp
Ja snijd uit de massa, dan ga ik naar waar het bewerkingscentrum is en houd ik je op de hoogte.
Bijgevoegd zijn 2 foto's van het linker en rechter achter carter afgedrukt
img_20210316_071858.jpg
Hier bevindt zich het halve deel van de grootste geprinte behuizing
img_20210406_201443.jpg
Hallo
Ik bevestig wat ik eerder zei voor een 3-assige fiets. Daarna hangt het af van het gereedschap dat de machinist ter beschikking heeft.
Maar van wat ik van uw onderdelen zie, zal het nodig zijn om verschillende herhalingen te doen Op het grote carter met zijn ietwat complexe vormen zijn het minimaal drie herkansingen zonder geschikt freesgereedschap.
Voor de anderen zijn het twee herkansingen (één per kant)
De hoezen worden gerechtvaardigd door het feit dat het uit de massa is gesneden. Als er een gegoten blank was, zou de bewerkingsstrategie een beetje anders zijn.
Gezien de grootte van de onderdelen kost het je een arm en een been omdat het minimaal 7 km gereedschapsparcours is.
Als curiositeit vroeg de machinist de machinist naar de totale bewerkingslengte van voorbewerken en nabewerken.
Twee kleine tips:
a) Vraag om de minimale kwaliteit van de oppervlakteafwerking (grove ruwe kwaliteit, hoewel dit met modern gereedschap minder zichtbaar is) voor alles behalve de boringen en vlakken van de verbindingen.
b) Vraag om een ontspanningsstabilisatiebehandeling om de resterende spanningen in het materiaal te verwijderen. Deze bewerking moet worden uitgevoerd vóór het namalen (Corsicaans ei)
Als uw onderdeel van een lichte legering is gemaakt, heeft u een temperatuur van 150 graden tot 220° nodig gedurende minimaal 6 uur.
Als uw machinist een beetje slim is en aangezien het onderdeel uit de massa is gesneden, zal hij de gezwellen die worden gebruikt om het onderdeel te fixeren (meestal kubussen) tot na de warmtebehandeling laten staan. Deze gezwellen worden gebruikt om het onderdeel te fixeren en dienen als referentieoppervlak voor alle vlakken. Ze worden aan het einde vervangen wanneer andere referentievlakken van de verschillende bewerkingen beschikbaar zijn
Vriendelijke groeten
1 like
Bedankt zozo-mp, ik hou je op de hoogte, dit weekend ga ik naar waar dit bewerkingscentrum zich bevindt
2 likes
Hallo @pierre32.debat
Goed gedaan!
Ik denk dat dit de witte carters zijn die in 3D-printen zijn gemaakt en gemonteerd voor de installatie.
Heb je de machinist gezien voor het deel dat uit de massa is gesneden. Of is degene die in 3D-print is gemaakt voldoende.
Ben jij degene die de messing onderdelen heeft gemaakt??? Hele mooie stukken trouwens!
Pure kwestie van nieuwsgierigheid voor het mooie werk waar je deze tweecilinder voor gebruikt en is het een explosie of een perslucht. Waar wordt het kettingwiel op afstand voor gebruikt?
Er is veel apparatuur in uw freeswerkplaats, draaibank, .... (hardmetalen snijder ;-) :-) )
Vriendelijke groeten
PS: het is geen beginnersklus zo'n systeem!!! ;-) ;-0
2 likes
Hallo aan jou
Met andere woorden, het is een motor die moet worden vervaardigd voor een speciale motorfiets die ook moet worden vervaardigd
Een motorfiets voor de onmogelijke klim.
Ik ben naar de plek gegaan waar het 3-assige bewerkingscentrum van Mazak is, ik heb de verbindingskabel, blijf in Solidcam om de CNC-bestanden voor deze machine te maken, de eigenaar van de Mazak zegt dat hij hem niet zal verslijten, alleen chips!!
Als iemand dit Mazak AJV 32604N bewerkingscentrum kent, Post pro Mazak M32, ben ik een en al oor open
Dank u voor uw steun
2 likes
Zeer mooi project.
Welke cilinderinhoud?
1 like
2 x 500cm3 -2 tps, eigenlijk 2 cilinderinhouden van Honda 500 CR - CROSS motor -
2 likes
Ter info, ik sta op de trap, modelleren - schetsen met ARC+ - renderen met Artlantis - Uitgevouwen en dxf snijden SOLIDWORKS - Plasma B25 Plasmatoom 2500x6000
Het bedrijf heet Esquisse Métal, in de Gers 32
R1.. jpg
2 likes