Ik droog op een gebogen bewerkingsonderdeel met een precisie van 0,1 mm. Ik kan de functie voor mijn volledige hoofdstel niet vinden om te passen in de ronding die ik heb geschetst (in rood op de foto). Ik heb 2-3 vragen in hetzelfde genre gevonden, maar ik kan het niet transponeren naar mijn probleem.
Poging nr. 1: Het lukt me om een gevel te maken, maar daarna zijn de gaten niet geschikt, dus deze volgorde van de functies is niet goed. Pogingen 2 t/m 4: mislukte pogingen Poging n°5: Ik slaag erin om mijn bewerking in een vlakke versie voor te bereiden, maar het lukt me niet om de achterkant van mijn onderdeel op slechts 1 as op een gevel te laten passen.
Heeft iemand ooit met dit probleem te maken gehad?
Uw beschrijving van een kamer " gebogen op een enkele as " mist duidelijkheid...
Ik zie drie mogelijkheden:
het " buitenste " -vlak aan de rechterkant is bolvormig: het is voldoende om het rechtlijnige segment te vervangen door een boog van een cirkel in de " Revolution1 " -functie;
De buitenzijde is cilindrisch: ik stel als eerste functie een extrusie van een schets voor met de kromming in de vorm van een boog van een cirkel. De " binnenste " vorm wordt dan verkregen door materiaal te verwijderen door omwenteling;
het onderdeel is over het algemeen gebogen, zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant: neem gewoon uw model en pas een vervorming van het buigtype (invoeging > functie > Flexion) toe op de functie " Revolution1 " met de juiste straal.
In alle drie de gevallen heb ik de straal van de curve verkleind tot 500 mm om het resultaat beter te visualiseren. Verander deze waarde eenvoudig in 2200 mm in de juiste functie.
Het valt nog te begrijpen wat " geschikte gaten " betekenen: assen evenwijdig aan Z, assen normaal aan de buitenkant, aan de binnenkant...?
bijgevoegd is een versie met twee configuraties, de 1e is met de " opvouwbare " versie om te snijden en de tweede is het " Finished Part" dat niet uitvouwt maar is voor de MEP, dus de increment in een ASM GEVEL R2200 AC COBRA BEWERKING. SLDPRT (1.4 MB)
Hallo Dank u @ac_cobra_427 en @m_blt voor uw antwoorden. Inderdaad, ik heb de geschiedenis van de holes slecht uitgelegd. De oplossing waar ik naar op zoek was was " flexen " door de gaten voor de flex te maken. Ik ga een beetje kijken hoe deze functie werkt, wat ik niet wist.