Ik heb een applicatie gemaakt waarin ik Comboboxen (lijst van mijn artikelen) heb geïntroduceerd, maar om door alle artikelen te scrollen moet ik op dit moment de cursor aan de rechterkant gebruiken. We zijn het erover eens dat het pure "gimmick" is, maar ik had graag willen weten of het mogelijk was om het gebruik van het roulettewiel mogelijk te maken, alstublieft?
Ik heb de pc niet voor mijn ogen, maar ik zal proberen je te antwoorden.
Open de formuliermodule, linksboven heb je een objectkiezer en rechts een evenementenkiezer. Kies een combobox in de eerste en kijk of je een evenement hebt dat overeenkomt met wat je wilt doen (muiswiel)
Als er niets overeenkomt, moet het worden gecodeerd.
Zodra het voor één werkt, plaatst u de code in een procedure, herhaalt u alle besturingselementen op het formulier, controleert u of het een combobox is en voegt u een handler toe die naar de procedure verwijst.
Op die manier gedragen alle comboboxen zich hetzelfde.
MaD: dit zou betekenen dat als ik het wiel wil gebruiken, ik alle code "For module" en "For Userform" moet kopiëren? Ik denk dat ik tevreden zal zijn met de cursor omdat ik niet per se de tijd heb om alle code erachter te begrijpen, laat staan mijn collega's die ik ga trainen:)
Dank ook aan jou Yves.T Ik ga kijken naar de gebeurtenissen.
U hoeft alleen maar het gedeelte "In een module te plaatsen" in een module te plaatsen en de HookMousse- en UnHookMousse-functies te gebruiken zoals het helemaal onderaan de code doet.
Anders, voor evenementen, vergeet het omdat, zoals ik al zei in mijn tutorial over macro's, VBA geen overerving toestaat en ook geen toegang tot bepaalde functies toestaat. Dus de haakoplossing is voor mij de beste.