Ik heb wat onderzoek gedaan om tijd te besparen bij het opslaan van onze bestanden.
Dus laat het me uitleggen.
Onze solidworks Europarlementariërs moeten telkens in 3 verschillende formaten worden opgeslagen. Een SLDDRW, een PDF en een DWG (in de versie van 2000 of 2002).
Deze bestanden zijn gecategoriseerd in respectievelijke bestanden.
Op dit moment openen we de solidworks MEP, slaan ons vervolgens op in PDF, vervolgens doen we hetzelfde in DWG, terwijl we een conversiebestand gebruiken.
Het kost dus nogal wat tijd.
En ik zag, tijdens mijn onderzoek, dat er een veelheid aan macro's voor zijn.
Maar wie kon me leiden om de manipulaties correct uit te voeren.
"Als je de EPDM-add-on hebt, is het nog beter, je stelt een "conversietaak" in (pdf, dxf, iges,....) automatisch op uw workflow, wanneer de tekening is gevalideerd."
Met een macro kunt u ervoor kiezen om een gemeenschappelijke map te definiëren, een map op bestandstype, een map op basis van een aangepaste eigenschap (klant, dealnummer) of een bestandsverkenner aan te bieden om telkens te kiezen waar u de verschillende bestanden wilt opslaan.
In BatchConverter moet u de manipulatie één keer opslaan om deze elke keer te herinneren:
Zijn we verplicht om het planbestand met solidworks te openen om in de andere formaten op te slaan?
Ik neem het voorbeeld van een persoon die de taak zou hebben om deze manipulaties uit te voeren, maar die de versie van SLDW niet zal hebben zoals ik, of die er helemaal geen zal hebben.
bestand op het hoogste niveau: AUTO of MOTORFIETS of TRACTOR of FIETS
bestand op het tweede niveau: Cabriolet of Coupé of MPV of 4x4
Bestand op het derde niveau: 3D / DWG / PDF
Dus in onze eerste niveaus hebben we een categorie
een specifieke maat of type
Ten derde, gesorteerde mappen met bestanden.
En dus is dit derde niveau terug te vinden in alle bestanden. Maar hoe vertel je de macro dat je het bestand in een heel specifieke DWG-map moet opslaan (wetende dat het er tientallen zijn)
Dim fso als nieuwe Scripting.FileSystemObject Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") ' voeg de referentie "Microsoft Scripting Runtime toe"
Ik heb zojuist de DWG-back-up geopend en ik krijg het volgende bericht:
Het DWG-bestand is opgeslagen in een applicatie die niet door Autodesk is ontwikkeld of geen Autodesk-licentie heeft. Wat wil je doen?
Als ik doorga met openen, niets bijzonders, maar we kunnen niet toestaan dat zo'n bericht verschijnt wanneer het wordt geopend. (Kwaliteitsaudit verplicht)