Dimensiestijlen gebruiken

Hallo

Om het maken van tekeningen te automatiseren, heb ik geprobeerd de maatparameters van het dialoogvenster "documenteigenschappen" op te slaan in een tekeningssjabloon. Ik moet echter enkele van deze parameters wijzigen en andere toevoegen via de stijlen volgens de soorten afmetingen en de schalen van de weergaven. Is er een manier om deze stijlen op te nemen in tekensjablonen  ? Zo niet, wat is dan de beste techniek om uw stijlen te gebruiken en de juiste instellingen te kiezen om productiviteit te verhogen bij mechanische projecten in solidworks 2011.

Dank u voor uw hulp.

Hallo

U kunt meerdere "Basemaps" (slddrts) maken met uw instellingen ingesteld in de opties/eigenschappen van het document. Deze bewerking moet handmatig worden uitgevoerd zodra uw tekening van uw component is voltooid, door met de rechtermuisknop op uw blad te klikken, kunt u een andere basiskaart laden.

Als alternatief kunt u het hulpprogramma "Integratie" van de myCADtools-suite (versie 2011) gebruiken om enkele tekeningeigenschappen die u al hebt gemaakt, batchgewijs te wijzigen.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Het integratiehulpprogramma is erg goed voor dit soort werk, maar zorg ervoor dat u een kleine batch bestanden verwerkt voordat u begint met het verwerken van al uw bestanden (om geen onaangename verrassingen te krijgen..)

Cdt.

1 like

Hallo

Ik heb geprobeerd zoals je hebt uitgelegd jmsavoyat, maar je kunt de dimensiemeters niet opslaan op een vlakke achtergrond. Ik moest verschillende lay-outmodellen maken (  ) die elk een dimensiestijl integreerden. In ieder geval bedankt.

Vriendelijke groeten

U kunt een (of meerdere) persoonlijke beoordelingsnormen voor uzelf maken.

Het enige wat u hoeft te doen is degene te kiezen die bij u past volgens het plan dat u moet maken.