De SW2017 SP5 visualisatiekubus gebruiken

Hallo

Gewoon een vraag die in me opkomt, is het mogelijk om een visualisatiekubus op een assemblage te gebruiken om me in staat te stellen een volume te bepalen om een pakket te maken?

Dank u allen voor uw antwoord.

Vriendelijke groeten.

AR

Hallo

Het probleem is dat de visualisatiekubus blijkbaar alleen op een afzonderlijk onderdeel werkt.

Maak dus een kopie van de assemblage en transformeer het geheel indien mogelijk tot één lichaam. Ik heb nog nooit iets anders geprobeerd dan op een individu.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

terwijl ik het probeerde te doen, kwam ik het volgende voorstel tegen

http://www.lynkoa.com/forum/3d/fusion-un-assemblage-2-pieces-en-1-piece

Dat gezegd hebbende, vind ik dat het honderd keer gemakkelijker is om een schets te maken van een rechthoekig parallellepipedum in de montage.

Dan ga je evalueren en daar heb je het volume met de dimensies van de drie dimensies.

Het is een beetje onhandig, maar ik deed het in minder dan drie minuten (wat er beter uitziet ???) en je kunt ernaar verwijzen zoals je wilt. Bovendien is een pakket zelden een parallellepipedum, vooral de binnenkussens. Met mijn methode doe je wat je wilt.

Ik gebruik deze methode om gereserveerde gebieden te definiëren die vaak gepatatoïde zijn

Ik ben een aanhanger van de KISS-methode (Keep It Simple and Stupid)

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Ik denk dat de gemakkelijkste manier zou zijn om een 3D-schets te maken om de montage te omvatten en te dimensioneren.

2 likes

Hallo

Ben het met Cobra eens, het is het gemakkelijkst.

Ik had de andere oplossing voorgesteld omdat het ook mogelijk was om het gewicht van de verpakking te weten, eventueel met een schaalfunctie van de dikte van de verpakking

Vriendelijke groeten

1 like

Dsl Ik heb mijn antwoord verwijderd omdat ik antwoordde zonder te testen... :-(

1 like

Hallo

Laten we eens kijken of de volgende macro bij u past, hiermee kunt u een 3D-schets maken die uw montage omvat...

Vriendelijke groeten

encombrementexter.swp
3 likes