Dezelfde rand gebruiken voor een lineair componentpatroon

Hallo

Net als lineaire herhalingen op onderdeelniveau, zou ik in een assemblage dezelfde rand (of as) willen gebruiken om een lineaire herhaling in 2 tegengestelde richtingen te maken.

Is het een beperking van de software of kan ik de truc niet vinden?

Dank u voor uw advies

Hallo

Ik heb net getest, en ja, het werkt niet... SW deselecteert de stops als je er weer op klikt!

Het is verbazingwekkend om dit in een onderdeel te kunnen doen door een functie te herhalen, maar niet in een assemblage om een onderdeel te herhalen. Ik dacht dat een repetitie een repetitie was, ongeacht de omgeving (onderdeel / montage).

Wordt vervolgd...

3 likes

Hallo @Emilien E 

Kunt u ons een screenshot maken, zelfs gedeeltelijk, van de rand en het te herhalen object.

2 inleidende opmerkingen:

1°) Ik vind het normaal dat SW niet weet hoe het moet: zoals je het in de titel wilt beschrijven. Inderdaad, de herhalingen worden op een vlakke kant gedaan, meestal met een virtuele hulplijn die wordt bepaald door uw parameters  (behalve in het geval van ontgassing waar het op een cilindrisch oppervlak kan worden gedaan).

2°) Is uw rand recht of gebogen of zie 3D

3°) u moet weten of uw assemblage alleen bestaat uit onderdelen of onderdelen + andere ASM-s. Inderdaad, SW houdt er niet van als we heterodoxe dingen doen op gemengde assemblages (onderdeel en ASM s/s).

Kort! Vertel ons iets meer zodat we je op een relevantere manier kunnen helpen.

Vriendelijke groeten

Hallo @Zozo_mp,

Het probleem is relatief eenvoudig:

- In een deel is het mogelijk om tijdens een lineaire herhaling van een functie dezelfde rand (recht uiteraard) of dezelfde as te gebruiken om de 2 richtingen te definiëren.

- In een assemblage, tijdens een lineaire herhaling van een component, is het niet mogelijk om dezelfde rand (of as) te gebruiken om de 2 richtingen te definiëren.

Zoals @a.eriaud SW zegt, deselecteert de rand wanneer je er een 2e keer op klikt.

Afbeeldingen en PJ

Groetjes

repetition_lineaire_dans_une_piece.jpg
repetition_lineaire_dans_un_assemblage.jpg

Hallo

Het is mogelijk, maar je moet een tweede stop of printscreen selecteren

repetition_piece_asm_direction_oppose.jpg

Net als @ac cobra 427 moet je een 2e rand selecteren en als dat niet mogelijk is, kan een vliegtuig (voorkant, boven...) ook de truc doen.

Bedankt, ik weet hoe ik dat moet doen.

Mijn vraag is: om voor een herhaling van een component in een assemblage dezelfde entiteit (rand of as) te kunnen gebruiken om de 2 richtingen te definiëren.

Omdat dit mogelijk was voor een functieherhaling in een deel, stelde ik me voor dat het mogelijk was voor een herhaling van een onderdeel in een assemblage. A priori nee.

3 likes

Hallo Emilien

Ik creëerde een assemblage van twee rechthoekige stukken zonder enige materiaalverwijdering of extrusie.

Ik heb een mini-zeshoekige staaf gemaakt die zo groot is

Vervolgens heb ik in de ASM een schets gemaakt die zich uitspreidt over de twee delen, doet een materiaalverwijdering (de cilindrische gaten) In dit geval wordt het materiaal op beide delen verwijderd.

Vervolgens heb ik in de ASM de zeshoekige balk ingevoegd en met behulp van een rand slaagde ik erin om zonder enig probleem een duplicatie van het object te maken. Aan de andere kant, als ik het vergelende deel verwijder, blijven de zeshoekige staven op hun plaats in de leegte omdat de duplicatie is bevestigd aan het eerste ingevoegde deel.

Het is duidelijk hoe propagaties wel of niet worden gemaakt, afhankelijk van of de creatie direct in de asm gebeurt (top-down methode) of dat alle delen allemaal buiten worden gemaakt (bottom-up methode)

Kort!!!!!!   Ik geef nederig toe dat ik niet begreep wat je wilt doen.        ( NOooonnn niet met je hoofd bonzen :-)))    )

Vriendelijke groeten

Als je de ASM wilt, ben ik in SW 2021

test_repetition_lineaire_dobjet_ou_de_fonction_vue_ndeg2__avec_un_asm_supprime_.jpg
test_repetition_lineaire_dobjet_ou_de_fonction_vue_avec_les_2_asm_.jpg