Dell E6540 PC gebruiken voor Solidwork

Hallo

Ik wil een laptop voor mijn activiteit, maar ik weet niet echt tot welke pc ik me moet wenden...

Ik denk erover om een refurbished te kopen (budget ongeveer 600 €) en ik heb een Dell Latitude E6540 15" Core i7 3.0 GHz - HDD 500 GB RAM 16 GB gevonden, denk je dat ik Solidwork op deze pc zou kunnen gebruiken, wetende dat ik het voornamelijk gebruik om plannen te maken om doorvoerbeoordelingen voor mijn prestaties te hebben?

Bij voorbaat dank

Voor SW niet erg overtuigd van de grafische kaart

Zoeken naar een werkstation 

met een grafische kaart voor CAD

Bekijk de Optimize- of Approved-kaart voor Solidworks 

Dat is waar het het verschil maakt

en een proc die boven de 3,4 Ghz draait

@+;-)

2 likes

Zie dit type site:

https://www.laptopservice.fr/5-micro-et-multimedia/s-1/controleur_graphique-nvidia_quadro_4000+nvidia_quadro_k2000m_2go_gddr3+nvidia_quadro_k2100m_2go_gddr5+nvidia_quadro_k1100m_2go_gddr5

1 like

Bedankt voor je antwoord, ik heb een beetje naar werkstations gekeken, maar op de laptop is het snel buiten budget en proc boven de 3,4 Ghz, ik heb er geen gezien, heb je modellen om me aan te bieden? 

Hallo

Het hangt allemaal af van hoe je Solidworks daadwerkelijk gebruikt. Ik doe geen oppervlakken, ik heb assemblages met maximaal 1000 onderdelen en ik draai op een DELL 15.6-inch Latitude 5580 intel core i7-laptop van de 7e generatie op 2.9 GHz met 16 GB RAM en een geïntegreerde "grafische kaart" intel HD Graphics 630, de enige zorg die ik heb is om te kijken om niet het nieuwste grafische stuurprogramma te installeren dat crasht Solidworks 2019.

Het lijkt mij dat de Dell Latitude E6540 een AMD Radeon HD 8790M grafische kaart heeft en daar weet ik helemaal niet of Solidworks met deze kaart werkt.

Het beste is natuurlijk een werkstation met een gecertificeerde grafische kaart, maar het is inderdaad niet meer dezelfde prijs.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo allemaal en bedankt voor jullie antwoorden!

Na wat ander onderzoek denk ik dat ik ga voor een Lenovo ThinkPad W541 16GB met NVIDIA Quadro K2100M kaart, hebben jullie feedback op deze pc?

https://www.laptopservice.fr/stations-de-travail/19745-lenovo-thinkpad-w541-16go-240go-ssd-3700868468352.html 

Bedankt