SW-gebruik voor bouwvergunningsaanvraag

Hoi allemaal

Door te zoeken op het forum heb ik het antwoord op mijn vraag niet gevonden, ik neem de vrijheid om een onderwerp te openen

Ik moet erop wijzen dat ik al 3D-huizen op SW heb gemaakt voor de lol, maar ik vroeg me af of een 3D-model en vervolgens 2D-plannen gemaakt onder SW ontvankelijk zouden kunnen zijn voor een bouwvergunningsaanvraag en het maakt niet uit wat het antwoord is (ja/nee): waarom?

Bij voorbaat dank voor uw hulp

Niemand is ooit geconfronteerd met de pb..?

Hallo

Ik heb al een bouwvergunning aangevraagd voor een aanbouw ontworpen in Solidworks en ik heb geen problemen gehad, het is niet de software die wordt bestudeerd maar het bestand, dat zelfs op de tekentafel kan worden gemaakt zolang alle benodigde informatie in het dossier (https://permis-de-construire.ooreka.fr/comprendre/dossier-de-permis-de-construire).

Vriendelijke groeten

5 likes

U kunt hier ook aanvullende opmerkingen vinden.

Vriendelijke groeten

Hallo

Ik gebruikte het voor het modelleren van mijn terras en mijn toekomstige muur voor een verzoek om werk en ik had geen probleem, maar ik ontving het DWG-plan van het land door een kennis die samenwerkt met een landmeter om zeker te zijn van wat ik doe...

Hartelijk dank voor uw antwoorden, 

Eerlijk gezegd wil ik graag verschillende mensen om me heen helpen die bouwvergunningen willen aanvragen. Opgeleid als industrieel ontwerper, beheers ik SW vrij goed (vooral in mechanisch ontwerp) dankzij mijn baan en wil of heb ik niet echt de tijd om te leren hoe ik Sketchup moet gebruiken... daarom vroeg ik of het haalbaar was via SW.. Aan de andere kant, heb je methoden of technieken die je me kunt aanbevelen voor de verschillende stappen? Hoe neem ik het deel  dat te zien is in de sectie / het profiel van het land?, het deel dat het project in zijn omgeving invoegt (afgezien van het invoegen van een afbeelding in "achtergrondafbeelding" die ik niet zie...)?

Dank u voor uw hulp bij voorbaat

Hallo

Een paar jaar geleden werd ik ook met deze zorgen geconfronteerd ,
Ik moet je zeggen dat de mensen die bouwvergunningen onderzoeken geen ontwerpers in precisiemechanica zijn, dus je kunt het je veroorloven om bij sommige opvattingen vals te spelen .

Voor het gedeelte sectieweergave / terreinprofiel heb ik eenvoudig handmatig transacties toegevoegd in de tekening op een zijaanzicht.

Het meest pijnlijke is de tijdelijke inbreng, in mijn geval is dit wat ik deed,
- Ik heb een foto gemaakt van de omgeving
- Ik heb een aantal zeer heldere kleuren op mijn 3D gezet (Green screen-stijl in de bioscoop) en ik heb mijn weergave van mijn 3D zo georiënteerd dat het aan de foto lijkt te blijven plakken, daarna heb ik het opgeslagen in PNG (afbeelding zonder achtergrond). Ik heb deze stap meerdere keren herhaald voordat ik de juiste hoek had gevonden.
- Toen verzamelde ik (zo goed als ik kon) de afbeeldingen op GIMP (een gratis photoshop) en verving ik de 3D-vervangingskleuren door fotoproblemen om het meest realistisch te zijn.

Ik hoop dat het je kan helpen.

2 likes

Hallo

Ik deed alleen verzoeken om werk. (uitbouw, raamopening, hek).

Voor de "situatie" -weergave heb ik een 3D-Google-kaartweergave geïmporteerd en mijn SW-kamer over elkaar heen gelegd. 

Voor de dwarsdoorsnede werkt dxf (zonder textuur).  En zet de afmetingen, vooral in relatie tot "de buurten".

Een advies, doe iets heel "onbeschoft". (waardeloze kleur, geen textuur ...). Voor mijn uitbreiding dacht het gemeentehuis dat ik het werk al had gedaan,  de burgemeester  kwam de toestand controleren en ik nam een zeep. Het is voor sommigen moeilijk om digitaal te gaan...

Besteed tijd aan de planningsregels (dit was een maand lang mijn nachtkastje).

Succes.

chrtof

1 like

Hallo

Ik heb een verzoek ingediend voor werk (gedaan met een andere software), geen zorgen. Het is de naleving van het plan die telt!

Cdt

Fred