Solidworks 2020. Wie kan mij uitleggen waarom ik de punten van een schets kan verplaatsen door hun waarden te wijzigen met het toetsenbord in de bewerkingsvelden en de seconde erna kan ik ze alleen nog met de muis verplaatsen?
Het is nutteloos om de bewerking "zonder de wijzigingen toe te passen" te laten staan omdat het ze toch toepast, en de Ongedaan maken verandert ook niets omdat het deze wijzigingen volledig negeert.
In plaats van de hele schets te moeten wissen en opnieuw te tekenen, hoe kunnen we de verplaatsing rehabiliteren door in de bewerkingsvelden te typen?
Nog een vraag; Waarom geen antwoord? Niemand begrijpt mijn probleem, niemand heeft dit probleem ooit gehad, niemand heeft een oplossing, of niemand wil het me geven?
Zie het niet als een gebrek aan respect, terwijl andere mensen van het soort dat onder 2020 is gepasseerd gewoon zeldzaam zijn.
Normaal gesproken is er geen reden dat door op een punt te klikken, het de x en y niet opnieuw aanbiedt. (gevalideerd onder sw2019) Niets sluit een mogelijke bug uit, die in 2020 door anderen moet worden bevestigd.
Daarna zijn we het erover eens dat een goede schets een schets is die volledig wordt beperkt door afmetingen of referentiegeometrie. ;)
EDIT: wat betreft de annuleringen van de transactie, het werkt perfect aan mijn kant.