Variabele als zijnde de aaneenschakeling van twee andere pdm-variabelen?

Hoi allemaal

Dus hier is het dan: SW2016 is geïnstalleerd, en wij - alle jongens van het ontwerpbureau - hebben besloten om Workgroup voor PDM std te laten vallen.

Ik ben bezig met het maken van de gegevenskaarten en ik wil een variabele maken die de aaneenschakeling is van twee andere;   groothandel:

• "getal" = "Projectnummer" & "-" & "Onderdeel/assemblagepositie"

met:

• "Projectnummer": een variabele van de mapgegevenskaart
  • "-"  : een scheidend teken
  • "Onderdeel/assemblagepositie" : een tweede variabele die door de gebruiker wordt ingevuld

Is dit mogelijk? Het veld "Standaard / Tekstwaarde" in het eigenschappenvenster van een invoervak of tekstveld lijkt dit soort acrobatiek niet aan te kunnen... Ook niets in de variabele editor

Bij voorbaat dank voor de informatie die u mij kunt brengen.

1 like

Goedenavond

U moet deze aaneenschakeling maken in het veld "Invoerformule" door de gewenste variabelen aan te roepen.

Het ziet er als volgt uit: Projectnummer-Onderdeel/Assemblagepositie

Normaal gesproken wordt in de beheerhandleiding de te volgen procedure beschreven (sectie gegevenskaarten en invoerformule)

1 like

@cyril.fourrier

Bedankt voor het antwoord; Helaas voor mij is de functie "Invoerformule" niet beschikbaar in PDM std, alleen in PDM pro.

Hallo

Precies, ik heb niet gelet op het feit dat het de standaardversie was.

In dit geval werkt het misschien op de volgende manier (ik zit op een pro-versie, dus het is mogelijk dat er discrepanties zijn).

In het veld Tekstwaarde moet u het volgende invullen: %Projectnummer%-%Onderdeel/Assemblagepositie%

1 like

Hallo

We hebben misschien een project om te migreren van WorkGroup naar standaard PDM, daar ben ik in geïnteresseerd.

Bij welke dealer zit je?

Heb je al veel vooruitgang geboekt?

@ cyril.fourrier

Bedankt voor de info, ik zal deze formule proberen in het tekstwaardeveld.

@.PL

Onze dealer is AXEMBLE.

Ik ga langzaam maar zeker: de levenscyclus (toestanden en overgang) wordt alleen grafisch gedefinieerd (geen regels of machtigingen gedefinieerd) en zodra alle datakaarten zijn vastgesteld, is het de bedoeling dat het ontwerpbureau met de KWALITEIT om tafel komt om het te bespreken en mogelijk 2-3 aanpassingen te maken. Groepen en hun rechten worden ook besproken met QUALITY.

Wat op dit moment de discussie oproert, is de revisietabel: Werkgroep vult automatisch de revisietabellen op de plannen in en werkt ze bij, PDM Std doet dat blijkbaar niet; De vraag die dus rijst is "is de aanwezigheid van de revisietabel essentieel?" Zo ja, hallo het maken van variabelen en regels om de informatie van de laatste 3 revisies op de juiste plaats in een tabel weer te geven!!

Sterker nog, naarmate ik verder kom in de configuratie van PDM Std, ben ik er steeds meer van overtuigd dat het is ontworpen om bedrijven vriendelijk te dwingen over te stappen op PDM Pro: overal en voor alles beperkingen! Het feit dat u een KMO bent, belet niet dat u bepaalde functies nodig hebt om uw gegevens goed te beheren...

Veel succes aan jou en je collega's als je aan dit project begint!

1 like

Dank u voor dit antwoord.

Nog een paar vragen:

Hoeveel mensen in de BE?

Hoe lang gaat de migratie naar verwachting duren? Drie maanden? 

Ben je fulltime bezig met dit project?

Heb je kennis van SQL nodig?

Hoeveel dagen consulting heb je bij Axemble gekocht?

Wat betreft de revisietabel, denk ik dat je een nieuwe vraag moet stellen over Lynkoa.

@PL

Kennis van SQL is niet verplicht

Dit kan interessant worden als je heel gericht onderzoek of aanpassingen aan de PDM-database wilt doen.

U moet ook in staat zijn om rapportagetools te automatiseren (% van de plannen gevalideerd op een deal of in een bestand...)

U kunt het ook gebruiken om rapportgeneratoren te maken (de syntaxis is gebaseerd op of afgeleid van de SQL-syntaxis)

1 like