Tekst Globale Variabele

Hallo

Kunnen we een globale variabele in tekstformaat maken of zijn globale variabelen noodzakelijkerwijs in numerieke indeling?

PS: Ik gebruik solidworks 2021

Bij voorbaat dank

Wat wil je uiteindelijk doen, als het is om een tekst te laten evolueren in een stuk dat in een plan is gegoten... Afhankelijk van een configuratie moet u tekstachtige eigenschappen maken. Deze eigenschap kan vervolgens in een configuratie worden gewijzigd.

Anders variabel in een vergelijking? Met wat en welk doel?

1 like

Ik zou het graag willen gebruiken in een "if"-functie om een functie te kunnen verwijderen, het zou zoiets als dit geven:  IIF ("Dext_21" = 'texte_a' , 0 , 1 )

Wat ik niet begrijp, is waarom uw Dext_21 een tekstwaarde zou kunnen hebben en geen cijfermatige. Gezien de naam is het een Ø, dus een numerieke waarde moet zijn.

Er is iets dat me ontgaat...

Dat is een voorbeeld, ik had "foo" of "tante" of wat je maar wilt kunnen zetten...

Ter herinnering, mijn eerste vraag is: "kan een globale variabele in tekstformaat zijn"?

Ik betwijfel het ten zeerste en ik begrijp het punt niet echt, vandaar mijn vragen en mijn verzoek met een concreet voorbeeld om zo nauwkeurig mogelijk te antwoorden.

1 like

Hallo;

Bekijk de tutorial:Aaneenschakeling-voorwaardelijke-tekst
Dit zou u moeten wijzen op een mogelijke oplossing.
Vriendelijke groeten

1 like

Het werkt eigenlijk niet (zelfs als je zoekt naar een eigenschap van het bestand / config: het is mogelijk als de waarde numeriek is)

De oplossing: doorloop een familie van onderdelen die worden bestuurd door Excel (met Excel kun je doen wat je wilt als formule)