Variabele zonder PDM-versie in scriptverzending

Hallo
Ik probeer via dispatch de waarde van een variabele op te halen zonder een versie van de kaart van een SLDPRT-bestand.
Ik heb de variabele " INDEPENDENT " gemaakt zonder een versie in PDM. Deze variabele is dus niet gekoppeld aan een solidworks eigenschap, maar aan het bestand.
Ik maak een commando met betrekking tot deze variabele " ONAFHANKELIJK " in mijn datamap, zodat ik een waarde aan deze variabele kan toekennen.

Ik vul een X-waarde in voor deze variabele, ik archiveer het bestand.
Ik lees de kaart nog een keer, de X-waarde wordt opgeslagen.
Ik wil de waarde van deze variabele gebruiken in een JA-NEE bericht, het systeem retourneert een null waarde.
Weet u een manier om de waarde van een variabele op te halen zonder versie?

Het vorige bericht heb ik iets te snel geschreven.
Mijn laatste behoefte is om een deel van de gegevens van de kaart tijdens de stroom te beveiligen.
Vanaf een specifieke stap wil ik het wijzigen van de waarde van bepaalde variabelen verbieden. Dit is mogelijk op gegevenskaarten, door ze grijs te maken of te verbergen, maar als je de solidworks-eigenschap wijzigt via de solidworks-app, neemt de kaartvariabele de laatst ingevoerde waarde. En ik heb nog niet gevonden hoe ik gebruikerstoegang tot solidworks-eigenschappen kan verbieden...
Ik dacht dat ik de waarden die moesten worden opgeslagen in versieloze variabelen (niet aanwezig in solidworks-eigenschappen) kon overbrengen en ze opnieuw kon injecteren in de kaartvariabelen die tijdens het archiveren via een dispatch-script aan solidworks-eigenschappen waren toegewezen. Ik kan de waarde in de variabele genereren zonder een versie, maar ik kan het niet opnieuw lezen om het naar de toegewezen variabele te kopiëren...
Enig idee?

Hallo

Om de versieloze variabele terug te plaatsen in een toegewezen kaartvariabele, gebruikt u de functie " Kaartvariabelen instellen".
Selecteer in het vervolgkeuzemenu " Destination Card Variable" de toegewezen variabele.
image
Vervolgens moet u in het veld " Voer een tekstreeks in die u als variabele waarde wilt gebruiken" de optie " Door de gebruiker gedefinieerde variabelen" gebruiken

Klik in de gepresenteerde interface op " Toevoegen " en selecteer vervolgens uit het vervolgkeuzemenu " Type " Waarde van de gegevenskaartvariabele van het (de) geselecteerde bestand(en ) "

Selecteer vervolgens in het vervolgkeuzemenu " Data Map Variable" de variabele zonder versie.
En dan gebruik je die variabele in het veld " Voer een tekstreeks in om als variabele waarde te gebruiken".
Het resultaat moet van dit type zijn:
image

1 like

Dank je wel Cyril.
Dat is precies wat ik deed.
Wanneer ik het script echter uitvoer, retourneert het niet de waarde van de variabele zonder een versie van de gegevenstoewijzing, het retourneert een null-waarde en vult daarom de toegewezen variabele niet.
Heb je het voorbeeld dat je me hebt beschreven ingeschakeld?
Zo ja, en als het voor jou werkt, kan het zijn dat ik ergens een fout heb gemaakt, of dat er een versieprobleem is.
Ik heb de SOLIDWORKS PDM 2021 (SP 5.0).
Bedankt voor je feedback.

Hallo

Ik heb net getest met alleen een bericht dat wordt weergegeven om een variabele op te halen zonder een versie en de kist geeft het me goed (ik zit op de 2023 SP5).
Uit mijn hoofd had ik al getest op de 2019 of de 2020.

Om te zien of het werkt, zou je moeten testen met dit script:

Vergeet de " Voor alle configuraties " niet, anders retourneert het een lege waarde.

Geweldig bedankt Cyril.
Het werkt.
Het was de " voor alle configuraties " die ontbrak.