VBA: BOM-configuratie

Hallo

Het zit allemaal in de titel: ik heb de tekening van een assemblage met verschillende configuraties die automatisch door VBA/ API moeten worden gedaan.

Met behulp van een VBA-procedure kan ik de weergave van mijn plan selecteren en de configuratie selecteren die ik wil (bijv. 3 inch, 4 inch, ...). De configuratie van de nomenclatuur volgt echter niet ... Ik las op internet dat het niets te maken had met de configuratie van mijn weergave.

Dus ik wil graag wat hulp bij het selecteren van mijn stuklijst en het wijzigen van de configuratie onder VBA.

Het doel is om bijvoorbeeld een 3-inch assemblage te verkrijgen met de bijbehorende nomenclatuur.

Bedankt

Guillaume.

ps: Ik gebruik SolidWorks.

Hallo Guillaume.

Mag ik wat meer informatie vragen, wat is de context van je werk?

Is dit iets dat je hebt ingevoerd om je ontwerpen te automatiseren?

Als dat zo is, raad ik je aan om eens te kijken naar een gratis product genaamd DriveWorksXpress dat al beschikbaar is in SolidWorks.

http://www.driveworks.co.uk/products/driveworksxpress/?gclid=CJ_005OZ4cwCFRUW0wodrk8NvA

(de verschillende tabbladen Overzicht, Functies en Voordelen zouden u voldoende informatie moeten geven)

Ter informatie biedt DriveWorks ook de Solo- en Pro-versies aan, die veel grotere automatiseringsmogelijkheden hebben.

Vriendelijke groeten

Thomas

2 likes

Hallo Thomas.

Inderdaad, ik wil mijn ontwerp semi-automatiseren (sommige onderdelen in mijn assemblage zijn standaard, de andere is op maat gemaakt).

Het doel is om zo snel mogelijk plannen met automatische annotatie (afhankelijk van de configuratie) te verkrijgen.

Dus heb ik eerst geprobeerd om alles in te stellen door VBA wat resulteerde in een vrij grote excel met veel bugs...

Ik heb deze Excel vervolgens sterk verkleind met behulp van configuraties in mijn CAD, maar ik weet niet echt hoe solidWorks-configuraties werken.

Ik ga meer te weten komen over DriveWorks, maar ik denk dat het vrij ingewikkeld is om voor mijn zaak in te stellen.

Ik heb alleen een simpel probleem: de configuratie van mijn nomenclatuur is niet gekoppeld aan de configuratie van mijn mening.

Het lijkt mij dat het wijzigen van de configuratie van deze nomenclatuur met behulp van 3 VBA-lijnen de eenvoudigste oplossing is.

Ps: een info die ik vergat te vermelden, we gebruiken ePDM.

Hallo

Normaal gesproken is de stuklijst gekoppeld aan een weergave, en wanneer deze weergave de nomencalture verandert, wordt de kans.

Als je alle aanzichten van je tekening met de hand verandert, verander je nomenclatuur goed, nietwaar?

Vergeet niet om het document na elke configuratiewijziging opnieuw op te bouwen met CTRL Q!

Hallo PL,

Precies dat is mijn probleem en het lijkt mij dat het solidworks is dat zo is: mijn nomenclatuur is goed gekoppeld aan mijn gezichtsvermogen; Alleen de configuratie van de stuklijst is niet gerelateerd aan de configuratie van de weergave.

Ik ben gedwongen om de configuratie van mijn weergave en vervolgens die van mijn nomenclatuur te wijzigen om een eerlijk plan te hebben ...

Ik zou een manier moeten vinden om de twee te koppelen of om het in VBA te doen, maar onmogelijk om de configuratie van een array door VBA te wijzigen ...

Kijkend naar de eigenschappen van de weergave of stuklijst (met een rechtermuisklik), is er geen optie om de stuklijst en de weergave te koppelen?

Helaas niet...

Misschien een toekomstige verbetering van SolidWorks?