VBA.In een tekening, hoe krijg je de (CONFIGURATIE-SPECIFIEKE) eigenschappen van het onderdeel?

Hallo

Ik heb een macro gemaakt om 3D SolidWorks-onderdelen op te slaan, als een ".step"-bestand, in een map op mijn bureaublad, waarbij ik 2 waarden van de onderdeeleigenschap heb gebruikt om het resulterende bestand een naam te geven.

Ik heb ook een macro gemaakt om hetzelfde te doen om de actieve pagina (alleen) van een tekening in ".pdf" te exporteren, waarbij ik het bestand op dezelfde manier benoem, met het verschil dat je moet zoeken naar de 2 aangepaste eigenschappen op het 3D-gedeelte dat is gekoppeld aan de eerste weergave van de pagina van mijn tekening

Bedankt trouwens voor alle aanwijzingen die ik kon vinden op verschillende berichten van dit forum waardoor ik dit kon doen.

In het bijzonder het antwoord van .PL van deze pagina:
http://www.lynkoa.com//forum/3d/vbadans-une-mise-en-plan-comment-obtenir-les-proprietes-de-la-piece

Ik kom bij mijn vraag die in de titel wordt opgemerkt, omdat ik niet in staat ben geweest om te vinden of te begrijpen hoe te gaan en het vinden van dezelfde twee gewenste eigenschappen om het verkregen bestand te noemen , maar (SPECIFIEK VOOR DE CONFIGURATIE) van het onderdeel deze keer.

Het naamgevingsgedeelte van het bestand van mijn macro's voor de pdf :
fileName = swRefDoc.Extension.CustomPropertyManager(confName). Get ("PART #") & " - " & swRefDoc.Extension.CustomPropertyManager(confName). Get ("AANDUIDING") & ".pdf"

Voor de stap :

fileName = swModel.Extension.CustomPropertyManager(confName). Get("PART #") & " - " & swModel.Extension.CustomPropertyManager(confName). Get ("AANDUIDING") & ".step"

Kan iemand me alsjeblieft helpen dit laatste detail te veranderen?
Bij voorbaat dank
Groet.

Hallo

We hebben niet al je code, maar je moet momenteel je confName-variabele  invullen met "Document". Om de eigenschappen met betrekking tot het document te verkrijgen.

Het enige wat je hoeft te doen is de naam van je configuratie in je confName variabele te zetten en je bent klaar.

1 like

Hallo

Dank u voor uw antwoord.
Maar mijn excuses voor mij, ik heb een aantal dingen geprobeerd, maar het werkt niet. Ik denk dat ik het begrepen heb, maar ik mis nog steeds iets.

Mijn code en de volgende:

Dim swApp als SldWorks.SldWorks
Dim swModel als SldWorks.ModelDoc2
Dim swExportPDFData     As SldWorks.ExportPdfData
Dim fileName als tekenreeks
Dim nErrors             zo lang
Dim nWaarschuwingen           zo lang mogelijk

Sub hoofd()

Stel swApp = Toepassing.SldWorks in

'Haalt het actieve document op
Stel CurrentDOC = swApp.ActiveDoc in
Stel swModel = swApp.ActiveDoc in
Stel swConfigMgr = swModel.ConfigurationManager in
Stel swDraw = swModel in

Stel swView = swDraw.GetFirstView in

Set swView = swView.GetNextView 'activeert/haalt de eerste weergave op voor aangepaste eigenschappen

Set swRefDoc = swView.ReferencedDocument  ' We hebben nu swRefDoc, de 3D van de tekening

Stel swExportPDFData = swApp.GetExportFileData(1) in

fileName = swRefDoc.Extension.CustomPropertyManager(confName). Get ("PART #") & " - " & swRefDoc.Extension.CustomPropertyManager(confName). Get ("AANDUIDING") & ".pdf"
swExportPDFData.SetSheets swExportData_ExportCurrentSheet, ""
swExportPDFData.ViewPdfAfterSaving = Onwaar

swModel.Extension.SaveAs "C:\Users\CASTELL\Desktop\SldW-Export\" & fileName, 0, 0, swExportPDFData, nErrors, nWarnings

Einde Sub