Hoi allemaal Ik wil graag een solidworks-functie aansturen via een Excel-bestand met een VBA-macro
Bijgevoegd is de code voor de EditSuppress2() functie waarin ik geïnteresseerd ben. 'Dim instantie als IModelDoc 'Dim waarde als System.Booleaanse 'waarde = instantie. EditSuppress2()
Bijgevoegd is het macrorecord via de Solidworks-software "Sub hoofd()
Ja absoluut, maar ik wil graag doorgaan met een Excel-macro, is dat mogelijk?
Omdat ik verschillende functies moet verwijderen, wil ik graag een Excel-macro gebruiken die het verwijderen van Solidworks-functies stimuleert (EditSuppress2())
Hier is een voorbeeld van een macro in Excel waarmee u de naam van het in Solidworks geladen onderdeel kunt ophalen:
Sub Macro1()
Dim swApp As SldWorks.SldWorks
Dim swModel As SldWorks.ModelDoc2
Set swApp = CreateObject("SldWorks.Application")
swApp.Visible = True
Set swModel = swApp.ActiveDoc
MsgBox swModel.GetTitle
End Sub
Vergeet niet de verwijzingen naar Solidworks toe te voegen in de Excel-macro-editor:
Maar ik zit vast aan het verwijderen van een functie uit het onderdeel, het lijkt me dat ik de functie EditSuppress2() moet gebruiken, maar ik kan het niet in VBA formatteren om het verwijderen van materiaal uit mijn deel te verwijderen ("Removing mat.-Extru.1@PièceX.Part")
Het is dat je een object hebt dat niet is gedefinieerd, waarschijnlijk "Model".
Waarom zet je "@piecex. Deel" na de "Enlevèv. mat.-Extru.1" in de "SelectByID" die "SelectByID2" zou moeten zijn, evenals de "EditSuppress()" die "EditSuppress2()" zou moeten zijn...
bedankt voor je antwoord, maar ik heb hetzelfde resultaat
Ik voeg mijn hele code toe
Dim swApp As Object
Dim boolstatus As Boolean
Dim longstatus As Long, longwarnings As Long
Private Sub CommandButton1_Click()
Set swApp = CreateObject("SldWorks.application")
Set Model = swApp.ActiveDoc
boolstatus = Model.Extension.SelectByID2("Enlèv. mat.-Extru.1", "BODYFEATURE", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0)
boolstatus = swModel.EditSuppress2()
Part.ClearSelection2 True
End Sub
en ik heb nog steeds dezelfde fout op het einde "Runtime error "424": Object vereist