Ik heb een heel eenvoudige macro dat wanneer je een open opname hebt, je een notitie in het titelblok verkleint op basis van het aantal tekens.
Het handige gebied van de code is dit (het selecteren van de notitie en het wijzigen van de lettergrootte):
boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("Objet de détail220@Fond de plan1", "NOTE", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0)
Part.FontPoints 16
Bij alle plannen waarmee ik testte, merkte ik dit.
Bij de eerste run (het maakt niet uit of ik een weergave heb geselecteerd, of dat ik in het titelblok zit), kun je de macro zien die mijn notitie markeert en de grootte ervan verandert.
Als ik bijvoorbeeld 16 van mijn macro's verander door 12, werkt het bij de tweede run ook.
Aan de andere kant, als ik de notitie met de hand bewerk, wil de macro niet meer werken. Tenzij ik dubbelklik op de notitie en de macro uitvoer zonder de selectie te verlaten, kan ik de notitie afsluiten en doorgaan met het uitvoeren van de macro.
Maar zodra ik handmatig een waarde invoer, wil de macro niet meer werken...
Allereerst , wat bedoel je met 'een handmatige waarde'?
Voor mij komt je uitvoeringsprobleem voort uit de 'False' en je selectie, wanneer je je notitie selecteert als je deze deselecteert, ben je niet noodzakelijkerwijs op dezelfde plaats als aan het begin. Waarschijnlijk klik je op een of andere weergave.
Mogelijk moet u uw selectie aan het begin van de macro opnieuw instellen om uw notitie op de achtergrond te selecteren.
Voor de andere notities is het mogelijk om te worden toegevoegd aan een weergave die elke wijziging door de macro voorkomt. In dit geval zou u alle weergaven van het document moeten doorlopen om het effectief te laten zijn.
Anders heb je ook de methode om de documenteigenschappen te wijzigen en de notities achter te laten in 'gebruik het documentlettertype' Je hoeft alleen maar verschillende eigenschappen te maken op basis van je keuzes.