Hallo
Ik maak een PropertyManager aan in een VB-macro, ik wil graag een besturingselement invoegen dat identiek is aan dat van de Helix/Spiral-functie (de P/Rev/H/Dia-array), is dit mogelijk?.
Bedankt
property_manager.jpg
Hallo
Ik maak een PropertyManager aan in een VB-macro, ik wil graag een besturingselement invoegen dat identiek is aan dat van de Helix/Spiral-functie (de P/Rev/H/Dia-array), is dit mogelijk?.
Bedankt
Hallo
Wat bedoel je met het maken van een PropertyManager?
Ik denk dat het onmogelijk is om een tabel van dit type door een macro te hebben.
De enige mogelijke oplossing zou zijn om een externe Excel (of .csv) spreadsheet te gebruiken.
Hallo
Ik heb nog geen property manager gemaakt voor mijn macro's.
Ik kan je zo niet antwoorden, ik zal kijken wat er gedaan kan worden.
Dit is het paneel dat wordt weergegeven wanneer u een functie aanmaakt/wijzigt, met VB kunt u een property manager maken inclusief tekstvakken, drop-down lijsten, enz... zoals in dit voorbeeld
PropertyManager-pagina maken met veel besturingselementen Voorbeeld (VBA)
Ik denk dat de controle die ik wil bestaat met behulp van een activex-besturingselement of in een bibliotheek, maar ik weet niet welke.
In de SolidWorks-help hierover geeft hij de lijst met beschikbare details:
http://goo.gl/lmZd7u
Wat is er beschikbaar?
De SolidWorks API biedt:
Standaardknoppen voor OK, Annuleren, Volgende pagina, Vorige pagina en Help
Weergave van de bevestigingshoek in de modelweergave
Bitmaps (IPropertyManagerPageBitmap)
Knoppen (IPropertyManagerPageButton en IPropertyManagerPageBitmapButton)
Vervolgkeuzegroepen met selectievakjes (IPropertyManagerPageGroup)
Selectievakjes (IPropertyManagerPageCheckbox)
Keuzerondjes (IPropertyManagerPageOption)
Nummerinvoervakken met door de toepassing gedefinieerde spinregeling (IPropertyManagerPageNumberbox)
Tekstvakken (IPropertyManagerPageTextbox)
Keuzelijsten (IPropertyManagerPageListbox)
Keuzelijsten met invoervak (IPropertyManagerPageCombobox)
Selectiekeuzelijsten (IPropertyManagerPageSelectionbox)
Labels (IPropertyManagerPageLabel)
Schuifregelaars (IPropertyManagerPageSlider)
Tabbladen (IPropertyManagerPageTab)
ActiveX-besturingselementen (IPropertyManagerPageActiveX)
.NET-besturingselementen (IPropertyManagerPageWindowFromHandle)
Een set methoden en eigenschappen die gemeenschappelijk zijn voor alle besturingselementen (IPropertyManagerPageControl)
Zie Besturingselementen op de PropertyManager-pagina met meerdere pagina's voor meer informatie over het programmeren van besturingselementen op een PropertyManager-pagina met meerdere pagina's.
Het moet dus inderdaad via een ActiveX gaan.
Om te beginnen: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa751972%28v=vs.85%29.aspx
Ga als volgt te werk om een Excel-bestand in ActiveX te wrappen:
http://stackoverflow.com/questions/224044/need-activex-control-to-embed-excel-into-a-dialog
Als je ActiveX al kent, zou het niet zo'n probleem moeten zijn! Succes!
Ik vond dezelfde informatie als Lucas in de hulp.
Voor de ActiveX-bedieningselementen kon ik je niet helpen.
Veel succes en houd ons op de hoogte.
Hallo
Dit is niet mogelijk met standaard SolidWorks-besturingen
De eenvoudigste manier is om een .net-invoegtoepassing te maken en de array te maken in een UserControl met de standaard .NET-besturingselementen.
Om het vervolgens weer aan de PPM toe te voegen, gebruikt uw userControl de AddControl Method API (IPropertyManagerPage2) met een swControlType_WindowFromHandle type.
U hoeft alleen maar uw Usercontroler te instantiëren en uw Handler deze code door te geven:
ocontrole. SetWindowHandle(oUserControl.Handle.ToInt64())
en uw userControl .Net verschijnt in uw PMP.
A+
Philippe
Hallo
Er is een voorbeeld in de API Help
zoek naar "Maak een PropertyManager-pagina met veel bedieningselementen Voorbeeld (VBA)"
Om het voorbeeld van activeX te zien met het MSACAL-besturingselement . Kalender door micirsoft
Ik zal aan de slag moeten met .Net, het probleem is dat ik alleen VB heb. Ik zal een andere manier vinden
Dank u prossignol
Hallo jfaradon
Ik had het voorbeeld gezien, ik was op zoek naar hetzelfde met een Excel-tabel in plaats van de kalender.
Ik ben net begonnen met een tutorial over de .NET. y.pacquelet !
Ik stel je gerust, het is heel dicht bij de VB!
Visual Studio Express is gratis (ik weet het verschil niet met de betaalde versie), je moet de Windows Desktop-versie downloaden.
Hier is de tutorial:
http://fr.openclassrooms.com/informatique/cours/apprenez-a-programmer-en-vb-net
Hallo
Bijgevoegd is een voorbeeld van VB.net invoegtoepassingen van de SolidWorks SDK met een voorbeeld-PMP.
A+
Philippe
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden, ik zal ernaar kijken.