Ik zou graag willen weten of ik in VBA in Solidworks een manier heb om te weten of er een back-up van het bestand is gemaakt? (Voordat u het sluit, en als het niet wordt opgeslagen, laat het dan gewoon open).
Ook zou ik graag willen weten of we een manier hebben om te krijgen of het bestand alleen-lezen is of niet? (We gebruiken EPDM, dus als het alleen-lezen is, is dat omdat we het toch niet kunnen opslaan, zodat we het kunnen sluiten).
Ik heb dit geprobeerd:
Exemplaar dimmen als IDocumentSpecification Dimwaarde als Booleaanse waarde Instantie instellen = swApp.GetOpenDocSpec(swModel.GetPathName) Dim Stringi als snaar Stringi = instantie. Alleen-lezen
Maar de foutopsporing vertelt me altijd onwaar, zelfs als het bestand alleen-lezen is.
Edit: om erachter te komen of het document is opgeslagen, gebruik ik de GetPathName-methode , als de variabele leeg is, betekent dit dat deze nog niet is opgeslagen.
Voorbeeld:
Stel swApp = Toepassing.SldWorks in Stel CurrentDOC = swApp.ActiveDoc in Stel swModel = swApp.ActiveDoc in Stel swConfigMgr = swModel.ConfigurationManager in docPath = CurrentDOC.GetPathName Als docPath = "" Dan MsgBox ("dit document is nog niet opgeslagen") Einde als
Voor de back-up heb ik erover nagedacht (ik moet het doen voor de alleen-lezen controle, zodat ik onderweg geen problemen heb), maar dit vertelt me niet of het document is "opgeslagen", nou ja, er is niet langer het sterretje bovenaan naast de naam op SW:p