Hallo
Ik heb enige noties van VBA, wetende dat ik al veel toepassingen in Excel heb gemaakt.
Aan de andere kant, VBA SolidWorks, schijt ik een beetje...
Ik heb een van mijn klanten die regelmatig trekvaten bij mij bestelt. Bovenop de vaten heb ik het grootste deel van mijn stiksels liggen. Ik maak een macro die automatisch EEN stiksel maakt. Ik open een gebruikersformulier met verschillende gegevens om in te vullen zoals de hoek van het boren, de diameter, de dikte van de kraan etc.
Tot nu toe gaat alles goed, ik krijg de info, ik maak mijn schets die ik citeer.
En dit is waar het vastloopt: ik wil het object selecteren waar ik een gat in wil maken omdat ik het niet direct kan benoemen. Inderdaad, als ik nog een steek wil positioneren, is het object in kwestie van naam veranderd (de)!
Helaas, wanneer ik het onderdeel selecteer, is er geen manier om te slagen in de extrusie! en ik kan niet vinden waarom!
Ik presenteer u het deel van mijn code dat bugs bevat (ik had het hele script geplaatst, maar ik overschreed de limiet van 6000 tekens)
Als iemand een idee heeft en het mij kan uitleggen, ben ik er helemaal voor...
'*****************************************************
'Enlèvement matière
'*****************************************************
MsgBox "Sélection du cône à extruder"
Dim Feature As Object
Set Feature = Part.SelectionManager.GetSelectedObject6(1, 0)
Do While Feature Is Nothing
DoEvents
Set Feature = Part.SelectionManager.GetSelectedObject6(1, 0)
Loop
Dim myFeature As Object
Set myFeature = Part.FeatureManager.FeatureCut4(True, False, False, 1, 0, 0.01, 0.01, False, False, False, False, 1.74532925199433E-02, 1.74532925199433E-02, False, False, False, False, False, True, False, True, True, False, 0, 0, False, False)