VBA Solidworks, MsgBox die automatisch sluit

Hoi allemaal

Ik vond deze opdrachtregel in VBA die oorspronkelijk in Excel werd gebruikt:  (hier: https://excel-malin.com/codes-sources-vba/msgbox-qui-se-ferme-automatique/)

CreateObject("WScript.Shell"). Pop-up "Inhoud van dialoogvenster ... ", 5, "Titel van het dialoogvenster"    //5 is hier de theoretische duur in seconden

om macro's met vluchtige berichten uit te voeren (instelbare timer).

In Excel werkt het best goed (het tempo wordt niet echt gerespecteerd), maar niet in solidworks??? Het venster verschijnt, maar verdwijnt niet...

Is er een alternatief om dit bericht na een paar seconden te laten verdwijnen om de macro niet te blokkeren?

Is er een functie om in solidworks in te schakelen om deze opdracht te laten werken?

Ter info, mijn macro's zijn eenvoudig en vereisen (nog) niet het gebruik van een formulier met knoppen.

Kun je me helpen?

Vriendelijke groeten

Thierry

boite_fugitive.swp

Hallo;

Een aanknopingspunt om in te graven  (ik heb het niet getest). 
In solidworks zijn de meeste berichten niet in de vorm: msgbox(Bericht, Pictogram, Knoppen)
maar meestal: SendMsgToUser2(Bericht, Pictogram, Knoppen)

Vriendelijke groeten.

Werkt niet onder solidworks, zelfs niet als de Microsoft Shell-referentie is ingeschakeld.

De pop-up wordt weergegeven, maar blijft staan tot validatie.

Misschien een beperking van de software die dit soort pop-ups verbiedt die zo onaangenaam waren in een internetbrowser.

Ik denk dat de enige manier om een tijdelijk bericht weer te geven de oplossing is die je niet wilt met een formulier.

Hallo sbadenis,

Dank u voor uw antwoord.

Dit is helaas waar ik bang voor ben, ook al is het niet al te ingewikkeld om te doen Ik vind het jammer dat een "kant-en-klaar" commando maar half werkt op SW2021 en dat het volledig werkt op Excel 2013, ook al is het tempo niet precies...

In dit geval denk ik eraan om een functie asynchroon te maken, tenzij er een tempofunctie bestaat.

Vriendelijke groeten.

Hoi allemaal

Ik beantwoord mijn eigen vraag om te delen.

Het is gewoon een teller die een lus maakt totdat hij de gevraagde waarde bereikt.

Het is niet tot op de seconde en varieert afhankelijk van de kracht van de pc, maar het doet zijn werk.

Vriendelijke groeten.

boite_fugitive.swp