Hallo
Ik ben zo vrij om uw hulp te vragen omdat ik momenteel aan SOLIDWORKS werk en ik mijn voortgang graag wil delen met mijn collega's die SOLIDWORKS niet hebben geïnstalleerd.
Om dit te doen, dacht ik eraan om een back-up van mijn assemblage in E-Drawing-formaat te maken en hen te vertellen de software op pc te downloaden (of gratis applicatie voor mobiel en tablet voor mensen ter plaatse) zodat ze het digitale 3D-model konden raadplegen.
Behalve dat ik probeer te anticiperen op de lange termijn en hoe meer mijn assemblage groeit en complex wordt, hoe langer het duurt om op te slaan en ik dit misschien meerdere keren per dag moet doen.
Het idee zou zijn om een snelle oplossing te vinden zodat ze zelf een SLDASM kunnen raadplegen via Chrome of iets anders (toegang tot de map waarin mijn dossier is opgeslagen); of ontwikkel een maccro die een SLDASM opent, deze opslaat in een Drive (andere) in E-Drawing (de vorige versie of verhoging overschrijft met de datum en tijd van de dag in de bestandsnaam) en vervolgens de SLDASM sluit. Dit alles in een paar klikken en op de achtergrond draaiend , zodat ik kan blijven werken zonder de software te blokkeren. (anders eindigen we met hetzelfde probleem van tijdverspilling).
Of is het mogelijk om op een dedicated server te werken en door een weblink te genereren, zouden mijn collega's via chrome of iets anders kunnen lezen door op de link te klikken.
Ik ben geïnteresseerd in uw feedback.
Bij voorbaat dank.
Nicolaas