Hallo, een simpele vraag tijdens het wachten op het uitvoeren van een rendering onder photoview ... Ik ben een vaste klant bij Photoview en ik geef toe dat ik het moeilijk vind om in Visualize te komen. Wat zijn de voor- en nadelen van visualiseren ten opzichte van photoview? Hebben we zoveel mogelijkheden? Is de kwaliteit van de renderings inferieur of beter? ... Als je me feedback kunt geven over je ervaring? ... Dank je wel;) Cdt.
Hallo
Net als jij vond ik het moeilijk om het op Visualize te zetten. Ik zie echter alleen maar voordelen:
- Kwaliteit van de weergaven.
- Mogelijkheden die mij belangrijker lijken
- SW onafhankelijke applicatie. Hierdoor kunt u onder SW werken.
- Onafhankelijk bestand. Hierdoor hoeft u uw 3D SW niet te vervuilen met overbodige uiterlijk en texturen voor het ontwerp.
Bedankt voor je feedback Remrem; Ik ga van deze periode van telewerken gebruik maken om aan de slag te gaan alos ... ;)
En ja, dat is wat me doet denken om aan de slag te gaan als ik de berekeningstijd van de renderings zie en zoals je zegt, tijdens een photoview-rendering kun je solidworks niet meer gebruiken ...
Maar graag gedaan.
Voel je vrij om terug te komen als je vragen hebt. ;-).
Fijne dag.
Hallo lieve @fab kamp
Visualiseren is beter dan Photoview omdat het sneller en vooral makkelijker in te stellen is. Om je te helpen met Visualise kun je zoeken naar alle tutorials op Bunkspeed (want Visualise is niemand minder dan een advertentie-Inn die bunkspeed integreert). Er is een PDF-gebruikershandleiding en om te leren visualiseren.
Het zeer, zeer grote nadeel van Visualize is dat je veroordeeld bent tot het betalen voor SW-onderhoud "ad vitam aeternam" omdat het een gratis bonus is maar gekoppeld is aan onderhoud. Of koop de Pro-versie (die een kwart van een arm kost). Als er geen onderhoud is, visualiseer dan meer. :( :( Met de PRO-versie kun je films maken met bewegende delen.
Als je niet de hele dag rendert, gebruik dan Photoview, waarvoor een boek van 558 pagina's met cd erin is, uitgegeven door DSsolidworks.
Als je naar believen rendert, koop dan MODO 14.1 die volledig compatibel is met SW. Voor de goede orde, het is een simpele reden dat de nieuwste versies van Photoview 360 eigenlijk een Light-versie van Modo zijn. Modo is verdrongen door Bunkspees, ook wel visualiseren genoemd, omdat het eenvoudiger is. Inderdaad, er zijn maar heel weinig bedrijven die echte rendering doen en wanneer ze het doen, besteedt het uit aan speciale software (3DSmax en anderen)
Er is compatibiliteit tussen Modo en SW met volledige compatibiliteit van alle downloadbare skins en ook de mogelijkheid om SW-bestanden naar Modo te exporteren als je vaak rigt. Er was een Modo-SW-add-on die een gemakkelijke brug tussen de twee software mogelijk maakte, ik heb deze een paar jaar geleden gebruikt
Wouala! ;-)
Vriendelijke groeten
Bedankt voor al deze details Zozo, De renderings die ik maak, zijn speciaal voor klanten, afhankelijk van het type product, zodat hij zichzelf beter projecteert . Ik heb al gehoord over modo, wat ja in mijn ogen een hel van een beest is, maar ik denk niet dat het interessant voor ons is om het te verwerven, ja, de weergaven zijn van een superieur realisme, iets geks, bioscoopkwaliteit.... We zijn al in SolidWorks-onderhoud met Visualize, en ik denk dat de basisversie voldoende zou moeten zijn.
Hallo
Visualize is een geweldig speeltje! Om te zien wat het onder de motorkap heeft, bied ik je verschillende artikelen, getuigenissen en online tutorials aan die je een idee geven:
- SOLIDWORKS Visualiseer: 5 indrukwekkende realistische weergaven
- SOLIDWORKS Visualize Testimonial: "Ik maak realistische beelden die van veel hogere kwaliteit zijn dan PhotoView 360"
- 4 onmisbare tools voor technische communicatie van SOLIDWORKS
SOLIDWORKS Tutorials visualiseren :
- SOLIDWORKS Realistische weergave: hoe u de weergavekwaliteit kunt verbeteren met SOLIDWORKS Visualize
- SOLIDWORKS Visualize Boost: snellere 3D-weergaven van hoge kwaliteit
- SOLIDWORKS Visualize Pro 2020: nieuwe inzichten
- Nieuw bij SOLIDWORKS Visualize: Denoiser AI (kunstmatige intelligentie) modus
- Maak een SOLIDWORKS Visualize Appearance Mapping File
- SOLIDWORKS Visualiseer zwart scherm: wat te doen?
- Hoe een SOLIDWORKS Visualize-sticker op een gebogen oppervlak aan te brengen
Fijne dag:)
Bedankt ook Clémentine voor je feedback, Fijne dag allemaal! ;)
Alstublieft.
Persoonlijk en gezien de feedback van onze SW-fanexperts, zal ik zeggen dat er geen "FOTO" is (hebben de effecten van de opsluiting? haha):
Visualiseer wint het gevecht met een ruime marge!
Nou ja ik denk Clementine, meestal antwoord je me nooit ;)) HAHA
Goedemorgen
Trouwens, waar wordt de download/installatie gedaan, want ik vind het niet de meest zichtbare/praktische op de site.
Vriendelijke groeten
@Fab kamp was ik al enkele jaren niet meer op de site geweest.
Maar dit jaar kom ik er weer op terug, zoals jullie de afgelopen weken hebben kunnen zien:)
Ik ben geen technisch persoon, maar ik kan u de beste technische inhoud bieden die door onze experts is geschreven, dat doe ik.
@FUZ3D de vraag over deze Visualize gaat, wordt SOLIDWORKS Visualize Standard kosteloos verstrekt bij elk actief onderhoudscontract voor SOLIDWORKS Professional of SOLIDWORKS Premium CAD software.
Na Visualize Pro en Boost wordt bij elk actief onderhoudscontract aan Visualize Professional een licentie van Visualize Boost kosteloos verstrekt.
Visualiseer informatie: https://www.visiativ-solutions.fr/solidworks-visualize/
Alles is in orde, dus ik zit in standaard :)
Dank u Clementine voor deze aanvullende informatie.
@clémentine; In dat geval fijn je weer te zien! ;)
Hallo @FUZ3D en @Clémentine
Kleine verduidelijking: Op het moment van installatie moet u de Visualize-sleutel hebben, die niet hetzelfde is als de SW -cad-licentie die nodig is voor activering.
Het is uw favoriete VAR die u de sleutel met de downloadlink geeft.
Vriendelijke groeten
Perso visualize werd automatisch geïnstalleerd met solidworks van mijn kant ... ha ja ik heb net bewerkt, want ik had niet gezien je hele reactie clementine ...
Is het trouwens niet mogelijk om een bericht dat al geplaatst is te verwijderen?