De hoeveelheid gegevens die door een functie wordt gegenereerd

Hallo

Om het gewicht van de bestanden te verlichten, probeer ik de functies te vinden die het zwaarst wegen in mijn creatieboom. Is er een truc of app waarmee ik de hoeveelheid gegevens kan kennen die door een functie wordt gegenereerd, zodat ik misschien op zoek kan gaan naar een alternatieve oplossing met een lichter ontwerp? Bedankt

Door de tool Functiestatistieken te gebruiken, krijgt u de tijd om al uw functies opnieuw op te bouwen

Functie Statistieken

@+

3 likes

Hallo

Het gewicht van een SolidWorks onderdeel wordt voor een groot deel veroorzaakt door de buitenoppervlakken van het onderdeel. Dus hoe complexer de laatste, hoe groter het gewicht zal zijn.

Laten we het voorbeeld nemen van een complexe machinaal bewerkte as met veel vormen. Zodra de 3D klaar is, zal deze enkele tientallen megabytes wegen. Als we aan het einde van de creatie een functie creëren die alle andere bedekt (zonder ze te verwijderen), waardoor een eenvoudige cilinder ontstaat. De munt weegt slechts een paar bytes.

Deze truc is handig voor het verzenden van munten door het verzenden gemakkelijker te maken. De ontvanger hoeft alleen de laatste functie te verwijderen om de functionele vormen terug te krijgen.

In de hoop je geholpen te hebben.

Vriendelijke groeten.

2 likes