Ik probeer de inkomende stroom van een dubbelstroominstallatie te modelleren om de drukval te berekenen als gevolg van de verschillende elementen die in de luchtstroom aanwezig zijn.
In mijn luchtcircuit gaat een deel van de stroom door een wisselaar die drukdruppels creëert, waarvan ik de waarde ken (150Pa).
Ik zou daarom graag willen weten of het mogelijk was om een virtueel volume te creëren dat lucht doorlaat (dat de wisselaar voorstelt) en er een enkelvoudige drukval op toe te passen.
Ik heb mijn energiecentrale goed gemodelleerd, het enige wat ontbreekt is de wisselaar.
Ik ken de inwendige geometrie van de wisselaar echter helemaal niet, en ik denk dat deze geometrie erg complex is. Daarom wilde ik weten of het mogelijk was om het heel eenvoudig te modelleren en zelf de drukval van de wisselaar te definiëren.
Ten slotte, om de drukval als gevolg van de wisselaar te modelleren, heb ik een dwarsdoorsnedereductie gemaakt met een drukval gelijk aan 150Pa. Dus dit model is verkeerd, maar dat is alles wat ik tot nu toe heb gevonden.
Ik zal tests doen op de echte plant en de resultaten controleren die zijn verkregen door stromingssimulatie.
Ik voeg wat screenshots toe, een beetje in elkaar geflanst met verf en het STEP-bestand. De luchtstroom wordt weergegeven door de blauwe lijnen. De vaste stof in het rood staat voor de wisselaar waarvoor ik een drukval van 150Pa wil toepassen.