Uw mening over mijn buizenchassis

Hoi allemaal

Ik zou graag uw mening willen vragen,

Ik modelleerde voor mijn hobby een buisframe in gelaste mechaniek,

Ik zou graag uw advies willen over de fittingen tussen de buizen, welke onderdelen kan ik verbeteren om het fabricagegemak te optimaliseren?

En welk type laswerk is het meest geschikt? (het zit allemaal in Ø18 x 1,5 buis)

Alle opmerkingen zijn goed te nemen.

Bij voorbaat dank :-)

PS: SW 2016

1 like

Hallo

Het hangt af van waarvoor het zal worden gebruikt en de sterkte die het heeft opgeslagen...

chassis_mep.jpg
2 likes

Right@Cobra, wat is dit chassis precies?

Afhankelijk van de context kan dit volledig veranderen

2 likes

Post een afbeelding van uw chassis op Mnimum

als u uw advies wilt

en geeft enkele gegevens in +

om het ding te optimaliseren ;-)

@+

2 likes

Hallo

Ik denk dat de vorige antwoorden behoorlijk relevant zijn, want inderdaad, we zouden de fabricage kunnen optimaliseren door bijvoorbeeld lasnaden te vervangen door buigen, maar om dit te doen, moet je een minimum aan functionaliteiten  kennen die door dit frame moeten worden vervuld! 

Afhankelijk van de grootte van het frame, de lengte van de buis 

Ik zou de omtrek en de neus hebben gedaan met een buis helemaal gebogen 

en na afstandhouder en indien mogelijk

Installeer een paar diagonalen om de hoekvervorming te blokkeren

De diagonaal kan een kleinere diameter hebben

Waar komen de lasten op het chassis te liggen?

@+

Precies zoals hierboven vermeld, zou in ieder geval een afbeelding van uw chassis welkom zijn als u opmerkingen wilt hebben, het zou veelzeggender zijn. 

1 like

Hoi allemaal

Voor degenen die vragen om een weergave van het chassis, de paal is gedupliceerd en er staat een jpg op de andere paal.

Wat betreft de vereenvoudiging van het chassis, ben ik het eens met wat eerder is geschreven: schets in een minimum aan onderdelen en diagonale versterkingen en dwarsbalken.

Ik heb het gevoel dat het een kartchassis is, toch?

Dank u allen voor uw antwoorden, inderdaad het bericht is gepost in tweevoud en de foto staat op de andere.

Het is inderdaad een chassis dat is ontworpen voor een kart, ontworpen om te "driften" (slippen)

Het moet daarom het gewicht van een volwassene (ongeveer 90 kg) dragen en bestand zijn tegen vervormingen als gevolg van slippen (het zal later worden gemotoriseerd).

Ik voeg een .step toe zodat je het beest beter kunt zien :-p.

Mijn zorg gaat vooral over de verbindingen tussen de buizen, ik zal je op de trede laten zien

Omdat ik helemaal geen groot kenner ben van gelaste mechanica, zijn alle opmerkingen, zelfs de meest banale, goed om te nemen.

Bij voorbaat dank :-)

chassis_step. stap

Je hebt wat gegevens van een man van 90 kg in een bepaalde positie

Afstand zitvlak rug / voetzolen

De grootte van één motormotor

2 assen

4 Wiel ophanging

Achteras trasmision

Kijk op deze pagina om verschillende soorten chassis te bekijken

Op dit moment is de maximale lengte 714mm tussen je 2 lage parallelle assen

Of plan je je wielen in de rijrichting?

Hallo gt22, ik heb geen toegang tot je link..

hier is de locatie van de motor in PJ : het meet:

Lengte: 465mm
Breedte: 315 mm
Hoogte: 275 mm

Wat betreft de wielen, hier is een voorbeeld in PJ (volgende post): (twee kartwielen aan de achterkant en een fietswiel aan de voorkant)

moteur.jpg

Voorbeeld van de wielen in PJ:

exemple.jpg

M

Fantastisch het beste antwoord

We kunnen het niet beter doen ;-)

2 likes