Andere positieweergave

Als ik in een tekeningweergave "andere positie" toevoeg, staat dit laatste in een gemengd koppelteken.

Ik zou graag het type streek willen kunnen beheren, maar ook en vooral een andere kleur kunnen toewijzen.

Ik kan het niet vinden in de opties of het beheren van deze instelling, heeft iemand een idee?

2014-07-29-_vue_autre_position.jpg
1 like

Heb je de uitlijning van het onderdeel met het moederstuk verbroken? Het wordt dus volledig onafhankelijk en u kunt het naar wens wijzigen zonder de andere delen (wireframe, rand, schaduw enz ...) aan te tasten.

1 like

Hallo

Zoals aangegeven in de bron, is dit niet direct mogelijk, dus je moet de laag van deze weergave wijzigen vanuit de Boomkribbe.

Aan de andere kant hebben ze het over een bug die het scherm voor de weergaven in een andere positie verandert wanneer je het op een nieuwe klap plaatst!

Dus a priori is het niet mogelijk!

https://forum.solidworks.com/message/313007

De eenvoudigste: maak een DWG en wijzig deze...

2 likes

Ik had bedacht om een laag toe te wijzen aan deze "andere positie", maar ik vond in de eigenschappen van deze weergave niet de definitie van een nieuwe laag.

1 like

De eerste zei:

"Mogelijk moet u de componenten die zich op een andere positie bevinden in de alternatieve weergave vooraf selecteren (gebruik de functieboom of het grafische gebied) en ze naar een nieuwe laag verplaatsen."

'U moet het onderdeel dat zich in de andere positieweergave bevindt (gebruik de boom of het grafische gebied) vooraf selecteren en naar een nieuwe laag verplaatsen'

De tweede zegt:

"Ik heb een subassemblage uit de functieboom geselecteerd en "component line font" gebruikt en de laag gewijzigd. Het werkt! maar de bug die je noemde, komt in het spel"

"Ik selecteerde een subassemblage uit de arb en gebruikte "Component Line Font" en veranderde de laag. Het werkt, maar de grafische bug die je noemde verschijnt": de kamer wordt gearceerd, dus het werkt niet!

5 likes

Vanuit dit menu kunt u de laag wijzigen:

http://help.solidworks.com/2014/french/solidworks/sldworks/HIDD_COMPONENT_FONT.htm

Hij heeft vervolgens alle lijnstijlen standaard ingesteld (alleen de nieuwe laag?) en het werkt!

1 like

Hallo

Er is ook, als je in SW2014 bent, de mogelijkheid om de weergave in een andere positie om te zetten in een schetsblok en daar heb je je blok in de geselecteerde laag en kun je je kleuren en lijntype beheren.

@+

2 likes

Re

Een andere oplossing is om de weergave in een andere laag te plaatsen (klik met de rechtermuisknop vanuit de functiebeheerder).

Verberg vervolgens een van de componenten van deze weergave (klik altijd met de rechtermuisknop in de functiebeheerder), daar wordt een herberekening gemaakt en worden alle lijnen van de weergave opnieuw berekend en gaan ze over in de kleur en het type lijn van de laag.

@+

2 likes

Bedankt voor de info.

Ik heb een test gedaan op een van mijn Europarlementariërs, en het werkt!!!

(Zie bijlage)

2014-07-29_couleur_autre_position_mep.docx
2 likes