Cutaway-weergave onmogelijk

Als ik een dwarsdoorsnede van bepaalde samenstellingen wil maken, heb ik het voorbeeld van de doorsnede, maar als ik valideer, krijg ik een bericht "Het maken van een doorsnede op deze plaats zal ongeldige lichamen opleveren. Selecteer a.u.b. een andere sectiepositie". Hoezeer ik het plan ook uitstel, hij weigert.

Mijn assemblages hebben bijna alle RWZI onderdelen van Creo.

Weet iemand hoe dit op te lossen?

1 like

Hallo Benoit,

Dit gebeurt vaak bij grote assemblages, vooral die welke zijn samengesteld uit onderdelen met veel oppervlaktelichamen.

Soms is de oplossing om, al is het maar een heel klein beetje, het snijvlak te verplaatsen. Maar het is geen wonderoplossing.

In de hoop dat je een oplossing vindt.

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo

Als het een oppervlakte-RWZI is, moet u het misschien proberen met een solide RWZI. Misschien is het het wegsnijden van oppervlakken die hij niet zo leuk vindt.

1 like

Een oplossing maak een kopie van uw assemblage en op deze kopie van het feit een verhoging van het materiaal aan de rechterkant van uw snede

@+ ;-)

3 likes

Dat is de oplossing van de metselaar, lol  ;)

2 likes

Hallo

Heeft u het beheer van oppervlakken in de snede gecontroleerd?

@+

1 like

Het is inderdaad een alternatief. Ik heb het direct in de originele assemblage gedaan, zonder kopie. Er is normaal gesproken niet veel risico.

Het stelt me ook in staat om de onderdelen te visualiseren die problemen veroorzaken, omdat SW waarschuwt dat hij van bepaalde onderdelen geen materiaal zal verwijderen. Zodra de "snede" is voltooid, lijken de problematische stukken heel.

Heel erg bedankt @ gt22

2 likes

Het was een eenvoudige en snelle oplossing (een beetje grof, ik geef het toe), blij dat het bij je past 

maar ik zou in uw plaats uw vergadering hebben gekopieerd om het te maken, u weet nooit of u nog iets anders te doen hebt

@+ ;-)

1 like

Wat zijn je angsten?

1 like

Als je nog steeds moet knippen via dezelfde walkthrough, krijg je een puzzel, dat is alles

Als het nu is om in te grijpen in een assemblage om elementen te vinden en te wijzigen, geen zorgen

@+ ;-)

1 like

OK, ik weet wat je bedoelt. Nee, dit zijn lichte assemblages qua aantal onderdelen. Ik heb meestal maar één kopje nodig.

A+

2 likes

Meestal, als ik dit soort problemen heb, komt het van het equivalent van SW's "nul dikte" -fout.

Mijn gebruikelijke palliatief is om de locatie van de snede met 0,01 mm te verschuiven in de vastgoedbeheerder.

Het werkt niet altijd, maar wel vaak. Dit probleem doet zich steeds weer voor bij assemblages die in de oppervlakte worden geïmporteerd.

Als je een betere oplossing hebt gevonden, kun je het me dan vertellen?

Bedankt

@Pascal: dat is nog eens graven!

Ik oefen wel de techniek van het schakelen. Maar in het aangegeven geval is het niet genoeg. Het probleem komt van onderdelen met fouten. Stuk dat in een wiebelig oppervlak gaat. En inderdaad, het is bijna altijd te wijten aan "nul dikte"

Het palliatieve is, zoals hierboven aangegeven, een verwijdering van materiaal in de montage, overal. En dan snijdt hij bijna alles, behalve de delen die problematisch zijn voor de snede. Ik kan ze dan spotten.