Nieuwe gebruiker van SW voor 1 maand na 15 jaar Creo, ik ga door met leren... en mijn worstelingen. Heb geduld als het antwoord eenvoudig is
Ik creëerde aanzichten op een vlak en realiseerde me later dat de standaardweergave van raaklijnen verkeerd was, d.w.z. in een sterke lijn en niet in een dunne lijn. Ik heb uitgezocht hoe ik dit in de documenteigenschappen kan wijzigen en heb mijn 'ISO-modifié_xxx'-configuratie opgeslagen.
Op de weergaven die op deze manipulatie volgden, zijn de raaklijnen nu correct, maar gebeurt er niets op de eerder gemaakte weergaven (d.w.z. >80% van de weergaven op verschillende folio's waarvan de dimensionering is voltooid). Waarvoor?! Ik heb de indruk dat de oude weergaven bevroren zijn, dat we ze niet kunnen bewerken / bijwerken. Een beetje zoals bij de secties waar een klassieke projectieweergave niet kan worden omgezet tijdens de reflectie van de opname, vandaar mijn vraag: zijn de genomen weergaven in feite voor altijd bevroren en zijn ze slechts een stel lijnen? (het lijkt me zo stom dat ik zeker iets moet missen)
Ik heb zelfs vrijwillig mijn aangepaste ISO opnieuw geladen, ik dacht dat ik de regeneratie misschien een beetje moest forceren, maar niets.
Solidworks heeft een zeer persoonlijke methodologie als het gaat om het beheer van " modellen " (in het bijzonder de tekening en achtergrondplannen, maar dit geldt ook voor de modellen van onderdelen, assemblages, enz...) Zoals je misschien al geraden hebt, "bewaart " Solidworks het documentmodel dat wordt gebruikt met de 3D-component. Dit is een bekend probleem bij het bijwerken van genoemde sjablonen, het is alleen van toepassing op nieuwe documenten. Maar wat te doen met de oude documenten?
- Voor assemblages is het eenvoudig:
Maak een nieuwe lege assemblage (met behulp van de nieuwe sjablonen)
Voor de onderdelen is het ingewikkelder (maar het principe blijft min of meer hetzelfde):
Maak een nieuwe lege ruimte (met behulp van de nieuwe sjablonen)
Het oude document invoegen dat moet worden bijgewerkt (afgeleid document)
En breek het op, maar deze keer door te klikken op "Verbreek de link met het originele onderdeel.
Wat betreft de tekeningen, het is nog steeds anders.
Open de tekening die u wilt bijwerken
Klik met de rechtermuisknop in een leeg gebied van het blad en klik op " Eigenschap " Selecteer het MEP-formaat opnieuw (via bladeren of opnieuw laden) en pas vervolgens de wijzigingen toe.
Vergeet niet om zowel de " Standaard gebruikt " als de " Basiskaarten " op te slaan MET uw nieuwe tekensjablonen (*. DRWDOT)
… Maar de meesten van ons gebruiken macro's om dit soort processen te vereenvoudigen. Zoals wat:
Bedankt Maclane voor dit uiterst complete antwoord.
Voor assemblages en onderdelen bewaar ik uw bericht indien nodig in het geheugen. Voor het plan heb ik net je manipulatie gedaan en het werkt niet omdat ik iets mis. Als het me lukt om de .drwdot op te slaan, doe ik het natuurlijk niet goed voor de .slddrt, want als ik hem open en het maakt een " nep" tekening voor mij, heb ik standaard alles, de lijnen zoals de ISO. Dus ik ga me verdiepen in dit tussenpunt voordat ik de achtergrond goed kan herladen.
MEP-modellen (tekeningen) zijn niet altijd gemakkelijk te begrijpen...
De subtiliteit is dat een drwdot een slddrt kan bevatten, dus als je een drwdot opslaat die een slddrt bevat, hoef je voor het maken van een tekening niet langer een basiskaart te kiezen.
Wanneer u uw tekensjablonen opslaat (*.drwdot) = Opslaan als => Tekensjabloon
Maar voordat u deze twee bestanden opslaat, moet u ervoor zorgen dat de standaard die in deze tekening moet worden gebruikt, de juiste is: _exemple voor mijn A4 vellen:
Let op, de Standaard bevat niet alle instellingen van de Documenteigenschappen... ze moeten handmatig worden geconfigureerd voor elk ander MEP-model... Ik geef toe dat ik deze techniek gebruik, zodat ik niet hoef te onthouden welke bestanden in die en die informatie staan: Ik sla ze allemaal op bij elke wijziging. (Sjablonen + basiskaart + standaarden)
Ik heb gecontroleerd wat ik had gedaan met wat je hebt uitgelegd en ik ben goed. Als ik een nieuw plan maak, heb ik de aangepaste standaard die ik voor mezelf heb gemaakt (en het verhaal van de sterke/dunne lijnen). Hetzelfde geldt als ik de basiskaart opnieuw laad.
Maar het probleem van verfrissende opvattingen blijft bestaan. Dankzij jouw hulp zie ik dat wat ik al een paar weken zoek, doe en begrijp goed is, maar nu droog ik op en ik denk dat ik het aan de bug ga toeschrijven, mijn volgende plannen zullen in ieder geval schoon zijn.
Hier is het verschil op 2 folio's:
Bedankt voor je tijd en tenzij er nog een idee is om voor te stellen, laat ik het zo. Ik ga mezelf geruststellen door te denken dat er veel walgelijkere plannen zijn dan mijn kleine incoherentie