Bijzondere uitzichten onder ZW

Hoi allemaal

In ons bedrijf ontwerpen en vervaardigen wij grote platen met een groot aantal blindfreesbewerkingen.

Idealiter zouden we in de tekening in Solidworks elk van de verschillende freesbewerkingen willen "isoleren" om het begrip en de dimensionering te vergemakkelijken.

We hebben al geprobeerd om bij te snijden, maar het geeft geen interessant resultaat omdat we veel lijnen moeten verbergen . 

Is iemand een soortgelijk probleem tegengekomen en/of een oplossing voor ons probleem?

U vindt een Autocad-plan dat we graag in solidworks willen maken met het probleem van de verschillende freeszakken.

exemple_de_plaque_a_fraiser.pdf

Het gebruik van meerdere gedeeltelijke sneden, is dat niet genoeg?

Zie afbeelding bijvoorbeeld

coupe.png
1 like

Hallo

Waarom geen detailweergaven gebruiken?

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Detail_View.htm

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Example_of_Detail_View.htm

Edit: de boortafels (noodzakelijk) zullen niet werken (ik had niet gezien dat het blindfrezen zijn)

Of zelfs een boortafel?

In de helpsectie staat:

Niet-ronde gaten, zoals rechthoekige gaten en sleuven, worden ook herkend. De X- en Y-coördinaten van deze objecten worden in de tabel vermeld door hun geometrische middelpunt, maar u moet de grootte zelf invoeren.

http://help.solidworks.com/2014/french/SolidWorks/sldworks/c_hole_tables.htm 

3 likes

Hallo

Wat zijn de eigenschappen die u moet verbergen in de bijgesneden weergave? Ik vind het moeilijk te begrijpen omdat het naar mijn mening de beste oplossing is.

Er zijn ook detailaanzichten door bijvoorbeeld vooraf een rechthoekig profiel te schetsen

Mickaël

3 likes

Hallo

Een andere hypothese is om voor elke bewerking een tekenblad te maken. Maak eenvoudig configuraties aan in het onderdeelbestand.

Wij maken gebruik van deze oplossing. Het vereenvoudigt tekeningen en verspreidt het juiste plan naar elke operator.

Tot ziens.

3 likes

Dank u voor uw antwoorden

Ik heb nagedacht over de detailweergaven, maar deze oplossing levert me problemen op:

- Ik moet veel detailaanzichten maken (wat verwarring toevoegt aan de plannen)

- In de hoofdweergave worden de verschillende bewerkingen geïdentificeerd op basis van hun productiemethoden (frezen, draaderosie,...) met symbolen. Om dit te doen, voegen we blokken toe met deze symbolen en als we de detailweergaven gebruiken, zijn deze beroemde symbolen niet aanwezig en moeten we ze handmatig toevoegen, degenen die onnauwkeurigheid veroorzaken en tijdens een mogelijke update van fouten.

"remrem" deze oplossing zou misschien denkbaar kunnen zijn, ik zou meer details kunnen hebben? 

plaque.pdf

In je SW-kamer, als je klaar bent.

Moest een freesconfiguratie maken waarin alleen de elementen verschijnen die bij het frezen moeten worden gemaakt.

Hetzelfde geldt voor draaderosie, enz.

Vervolgens maak je in je tekening een blad voor de aanzichten van elke configuratie.

Mijn uitleg past bij jou?

1 like

Ik ben het eens met @remrem op de configuratie. Van mijn kant, wanneer ik mijn platen opstuur voor lasersnijden, geeft mijn onderaannemer aan dat ik verschillende laagniveaus heb, beginnend bij de interne snede tot de contoursnede .

Hiermee kunt u de niet-nuttige onderdelen eerst "in de trechter laten vallen". 

Vroeger deed hij het zelf, maar daardoor bespaar ik op zijn werktijd en heb ik een aanzienlijke kostenpost bespaard. Het kost me 5 minuten met SW om de configuraties te doen en het kostte me 30 tot 45 minuten om zijn DXF te herwerken.

1 like

Hoi allemaal

Sorry voor de vertraging in mijn antwoord, ik was de afgelopen dagen niet vaak op mijn post.

Herinnering, ik heb je voorstel getest. Het heeft wel het voordeel dat het eenvoudig te beheren is.

Tijdens het ontwerp van het onderdeel wordt voor elke productiemethode een configuratie gemaakt en tijdens het tekenen kunnen meerdere vellen worden gemaakt of kunnen de verschillende configuraties in meerdere weergaven worden ingevoegd.

Ondanks alles levert het me nog steeds wat problemen op.

Als de ruimte bijvoorbeeld al veel configuraties heeft, kan het lastig zijn om deze te beheren.

Op Autocad hebben we ervoor gekozen om de verschillende verspanende bewerkingen afzonderlijk weer te geven, met verschillende dieptes,  waardoor het voor de operator gemakkelijker te begrijpen was en veel sterke lijnovergangen werden vermeden.

Aan de hand van uw antwoorden zal ik een werkmethode definiëren die is aangepast aan Solidworks en onze manier van werken.

Dank u voor uw antwoorden