Waarschuwingen en pop-up uit?

Hoi allemaal!

Ik heb een snelle vraag!

Is er een manier om de pop-ups en waarschuwingen te verwijderen? want ik heb er een liever... omvangrijk...

"Deze actie zal uw project resetten", die verschijnt, ik weet niet hoe vaak, bij het uitvoeren van een  macro.

Ik geef aan dat het klikken op "ok" uiteindelijk niets verandert, althans ik heb er niet de indruk van, aangezien de macro werkt.

Naast deze pop-up eigenlijk... Wat betekent dat de macro die wordt gebruikt om de bursula te automatiseren, nou ja... automatiseert het niet zo veel meer aangezien we al deze berichten nog moeten valideren ....

Ik heb de "Application.DisplayAlerts = False" geprobeerd, maar zonder resultaat

Om het even welke ideeën? ^^'

Vriendelijk

Yoann

Hallo

Toen ik het begin van het bericht las, dacht ik aan "Application.DisplayAlerts = False", maar ik denk niet dat er andere oplossingen zijn!

1 like

Mmh... Ik probeer het er nog eens mee, misschien heb ik het verkeerd geplaatst, want ik moet meerdere modules mijn weg vinden, misschien heb ik het niet op de juiste plek gezet ^^'

maar het is waar dat ik, voordat ik mijn vraag kwam stellen, een beetje op internet heb gerommeld en niets anders heb gevonden

Hallo, als je naar opties/Berichten/fouten/waarschuwingen gaat.

En selecteer het bericht waar je problemen mee hebt door aan te geven dat het niet meer getoond moet worden?

Ik wilde een zeefdruk maken, maar mijn pc hapert een beetje.

Dat is alles wat ik kan laten zien.

erreur.png
1 like

Hier is de bijgevoegde afbeelding die ik je wil laten zien!

Als uw foutmelding in deze lijst verschijnt, vink deze dan aan of uit, ik weet het niet meer

En hij zal niet meer verschijnen!

erreur_bis.png
1 like

@Bart

Wat u aangeeft, is integendeel om een foutmelding die niet meer verschijnt opnieuw weer te geven.

Aan de andere kant is het idee goed, maar we moeten weten of de foutmelding waar @y.bourbon het over heeft, een selectievakje "Dit bericht niet meer weergeven" heeft. Als dit het geval is, verschijnt het bericht, eenmaal aangevinkt, in de aangegeven lijst.

1 like

Als je een UserForm hebt, gebruik je dan de Unload als je het niet meer nodig hebt?

En heb je alles gesloten en opnieuw geopend zonder debugging te gebruiken?

1 like

\o/ ~o/ \o~ /o\  Dit is een overwinningsdans.

Dank je wel Bart =) Na het lezen van je bericht werd ik bekeken en vond ik inderdaad een aantal zeer vervelende berichten omdat ze duidelijk waren (zoals "je kunt dit niet opnemen, het is alleen lezen"... Tegelijkertijd zie ik het! Bovenaan staat geschreven dat het alleen-lezen is!)

Maar het bericht "Deze actie zal je project resetten" was er niet, dus ik opende de solidworks macro-editor en keek in de opties of er iets van dezelfde soort was.

En ik heb alles uitgeschakeld wat tooltips en foutmeldingen zijn voor "beheerde" fouten!

En na een paar testen lijkt het te werken

Hartelijk dank en ook dank aan Lucas en Benoit voor hun antwoorden!

Ps: op dit moment is mijn macro slechts gewijd aan één montage. Maar zodra ik het had gegeneraliseerd, zou ik het delen, omdat ik denk dat het nogal nuttig kan zijn op grote assemblages (ook kleine trouwens) wanneer er een of meer zijden moeten worden gewijzigd en je niet elk bestand wilt openen =)

1 like

Benoit: inderdaad, ik heb het bericht niet precies gevonden, ik denk dat de manipulatie die ik heb gedaan me zal verbazen als ik wat fouten maak x)

Lucas: Ik heb nog geen UserForm gebruikt ^^' het gebeurt allemaal vanuit modules en een ActiveX-knop. Om deze losproblemen te voorkomen, hoofd in de lucht als ik ben, zou ik trouwens noodzakelijkerwijs vergeten zijn het te gebruiken

1 like

Het verdient dus een +1 of zelfs "dit antwoord loste mijn probleem op" =) .....

Ik zeg dat, ik zeg niets...

3 likes

Heel erg bedankt vriend!

Attentie Benoit, ik kom eraan!! =)

top.png
1 like

Om het Off-Topic af te sluiten.

@Bart, ik geef kwaliteit hoog in het vaandel ;-)

Vanmiddag doe ik @Tomalam nog en volgende week @fthomas of zelfs @Jose ;-)

Voor @GT22 en @Lucas gaf ik het op... :D

Ah maar absoluut, Benoit, zet een antwoord om te zeggen dat je een + antwoord in de statistieken hebt, nee, dat is niet het doel!

Wat bedoel je met "Ik doe tomalam Ik doe jose etc... " ?

Ik beloof het nadat we het debat hebben afgesloten^^

EDIT: Juist, je bent niet ver weg!!

Goed gedaan!