Ik ben begonnen met het maken van een McLaren P1 met SolidWorks, met de ambitie om tegelijkertijd een gratis PDF-tutorial te schrijven, zodat geïnteresseerden ook aan de slag kunnen en 2-3 trucjes kunnen leren :)
Dit is niet mijn eerste auto of mijn eerste tutorial, ik heb de ingewikkelde vormen van dit prachtige stuk al gemodelleerd om niet blind te worden. De tutorial zou gaandeweg op mijn site verschijnen: http://www.imagine-cad.com/free-tutorial-mclaren-solidworks/
Ik zal niet op de meest intuïtieve manier te werk gaan, namelijk het modelleren van de grootste en vervolgens detailleren, maar voor een educatieve interesse zal ik het modelleren verdelen in hoofdstukken die betrekking hebben op een deel van de auto...
Hier is het onderwerp van het eerste hoofdstuk, het dak:
Ik besteed ook een deel van mijn vrije tijd aan het tekenen van kleine autootjes zoals deze en ik wilde er een tutorial van maken, maar ik verloor mijn moed een beetje:)
In ieder geval zeer goed werk en niet te vergeten voor professionals op het gebied van CAD-modellering:
De Kever-uitdaging die momenteel aan de gang is en die tijdens het tweede deel zal bestaan uit een model.
Bedankt voor je aanmoediging, het is echt een genoegen!
@flegendre
De 2 wielen zijn ook leuk, maar de mechanica is beter zichtbaar, dus het beste is om de scheidsrechter voor je te hebben!
Ik plaats de tutorial op mijn site, gratis te downloaden, beetje bij beetje. De eerste hoofdstukken zijn beschikbaar als je wilt beginnen met trainen;)
Ik zal waarschijnlijk deelnemen, maar twee of drie details ontgaan me nog steeds over de uitdaging:
- Moeten we deelnemen aan de 3 delen om ontvankelijk te zijn of kunnen we vertrouwen op de verzamelde referenties om "slechts" te modelleren en te renderen?
- De uitdaging eindigt over 22 dagen om ALLES terug te geven of alleen de scheidsrechters?
Ik wilde je van tevoren een beeld geven van wat ik heb kunnen produceren om niet blindelings in de tutorial te springen!
Dit zijn de weinige oppervlakken die ik heb kunnen modelleren:
Voor de Cox challenge nee, het is niet nodig om aan alle 3 de challenges mee te doen. We kunnen er heel goed één maken.
Het idee van de eerste is simpelweg om zoveel mogelijk documentatie, bestanden, enz. te verzamelen. om een gemeenschappelijke basis te hebben om vervolgens de Cox te modelleren. Als we niet genoeg documentatie verzamelen, weet ik niet zeker of we de andere 2 zullen lanceren.... om gezien te worden...
De eerste eindigt op de 22e ja, maar gewoon om de scheidsrechters te maken ... Het modelleren wordt dan het onderwerp van een nieuwe uitdaging.