Hallo
Ik zet de discussie een beetje voort omdat ik het matig of niet eens ben met de conclusie.
pierricklancien zegt dit """ Ik heb Solidworks al overgeschakeld naar hoge prioriteit, of zelfs realtime, maar het verbetert de zaken niet. """
We mogen niet vergeten dat alles wordt beheerd door de OS twentydose
We hebben gezien dat Solidworks niet multithread, maar het besturingssysteem is multitasking .
De oplossing om SW als prioriteit te verklaren, vertelt het besturingssysteem alleen dat als er meerdere programma's (singletasking) tegelijkertijd worden uitgevoerd, dit als prioriteit moet worden behandeld.
Dat gezegd hebbende, deze oplossing is oud, d.w.z. vóór de komst van multi-coreprocessors. Bij multicores is het het besturingssysteem dat dynamisch beslist welke core welk programma zal uitvoeren. Je kunt dus heel goed een ander programma dan SW draaien dat gebruik maakt van multithreading. Tijdens het uitvoeren van een of meer single-tasking programma's zonder de single-tasking programma's significant te wijzigen.
Laten we teruggaan naar solidworks, als u een conversieprogramma uitvoert en geen ander belangrijk programma (niet-significant is bijvoorbeeld het kijken naar een intranet- of extranetwebpagina of het uitvoeren van Excel of een ander resourcebesparend programma tijdens de conversie).
De beste manier om te bewijzen wat ik uitleg , is door de conversie zelf uit te voeren (zonder dat er een ander programma wordt uitgevoerd) en je zult zien dat je conversieprogramma waarschijnlijk minder dan 25% van de verwerkingscapaciteit van een enkele kern gebruikt.
Dus als er maar één programma wordt uitgevoerd, hoeft het geen prioriteit te krijgen. Als het ombouwprogramma niet efficiënt is, zal uw 2CV nooit een veranda zijn.
Het is om deze reeks redenen, plus de redenen die ik eerder heb gegeven, dat Pierricklancien geen verschil ziet, zelfs niet na het aanwijzen van SW als een prioriteit.
CQFD