Sinds ik SolidWorks 2014 heb geïnstalleerd, selecteert het automatisch de optie "Buiggebied" wanneer ik een vouw maak met de plaatwerkmodule en stelt het een waarde van 0.1 in
Ik zou echter graag de optie "k-factor" met de waarde 0.5 standaard geselecteerd willen hebben.
Maak je eerste kamer door je instellingen aan te passen.
En door het op te slaan, worden uw voorkeuren voor de toekomst bewaard.
Aan de andere kant, als u de instellingen opnieuw wijzigt, zal deze opnieuw veranderen.
Voorbeeld: Ik teken een gebogen plaatwerk met een straal van 2,6 en een K-factor van 0,33. Als ik opsla, zal het volgende deel dat ik zal maken standaard dezelfde straal en factor hebben. Als ik dan bijvoorbeeld een stuk van iemand anders open op Lynkoa en het heeft een straal van 5 en een K-factor van 0,5. De volgende stukken die ik ga maken hebben standaard een straal van 5 factor 0,5
Conclusie: Solidworks maakt gebruik van de laatst aangegeven parameters. Ofwel handmatig ingevoerd, ofwel door een kamer te openen.
De SolidWorks-applicatie wordt geleverd met een op de k-factor gebaseerde buigzonetabel in Microsoft Excel-formaat. Het is te vinden indossier_d'installation\lang\English\Sheetmetal Bend Tables\kfactor base bend table.xls.
U kunt in verschillende configuraties verschillende waarden voor de -factor opgeven.
Je kunt ook een standaard k-factor toepassen op basis van het materiaal door een plaatwerksjabloontabel te gebruiken."
Dan hangt het af van hoe je plaatwerk getekend wordt.
Als u bijvoorbeeld begint met een vlakke plaat, zal Solidworks u vragen naar de dikte en K-factor.
Als u bijvoorbeeld een hoekijzer tekent en vervolgens op Gebogen basisplaat klikt, dan wordt u gevraagd om + de buigradius.
Ik laat het vakje "Standaardinstellingen overschrijven" uitvinken.
Vreemd, want thuis neemt Sw altijd de laatste parameters, zelfs zonder op te nemen! Dit veroorzaakte verschillende innatentitiefouten, dus ik vroeg het onderhoud die me vertelde dat het normaal was.