2 stukken plaatwerk met uitgevouwen toestandsconflict

Hoi allemaal

Omdat ik al een paar dagen geen oplossing voor mijn probleem heb gevonden, kom ik je mijn vraag stellen.
Ik ben momenteel bezig met het ontwerp van deuren (interieur, kantoren, etc.). Solidworks-modellen bestonden eerder in mijn bedrijf.

Het viel me op dat sommige modellen een heel bijzonder conflict hadden.
Het frame (het buitenste deel rond de deur waarin de deur is ondergebracht) bestaat uit drie stukken gevouwen plaatwerk, niet bevestigd.
Deze drie onderdelen worden vervolgens geboord en/of geponst.

Het probleem doet zich voor zodra sommige delen zijn uitgeklapt, wat een probleem is voor mijn tekening:
Twee onderdelen die zich onderscheiden in ontwerp, plaatwerk en volume, hebben dezelfde naam van de uitgevouwen toestand en dezelfde buig- en visualisatiekubuslijnen.

Ik heb een of twee onderdelen opnieuw ontworpen, waarbij ik ervoor zorgde dat er geen relatie tussen de drie onderdelen werd gelegd en de boorfuncties op hun respectievelijke onderdelen werden geïsoleerd.

Bijgevoegd vindt u een afbeelding die mijn probleem illustreert.

Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet, iedereen.

Etats dépliés de même nom avec les mêmes esquissesTôleries et conceptions différentes

lynkoa_aide_solidworks.rar

Ik zal hier naar kijken en contact met je opnemen;)

1 like

Als ik uw vergadering goed heb begrepen, zie ik dat een van uw bedragen een symmetrie is van het eerste.

Ik voer dit soort splay vaak uit.

Ik ben gewend om een symmetrie van de staanders te maken, omdat ze in de meeste gevallen symmetrisch zijn.

Op mijn tekening geef ik gewoon aan met een annotatie om een linker- en een rechterdeel in symmetrie te maken. Of zelfs hetzelfde in symmetrie.

Het zijn alleen de bochtlijnen die omgekeerd zijn.

Is dat uw probleem?

2 likes

Aan de andere kant hou ik er niet van om bij het maken van mijn sjerpen of frames in multibodies te werken.

Meestal werk ik stuk voor stuk en zet ik ze dan in elkaar om er zeker van te zijn dat er geen problemen zijn.

Ik vind dat het de tekening achteraf vereenvoudigt.

2 likes

Ze kunnen dezelfde staatsnaam uitgevouwen hebben, zolang de bestandsnaam niet hetzelfde is, levert het geen problemen op?

Aan de andere kant, als het 2 verschillende sets op elke afbeelding zijn, omdat ze dezelfde naam hebben, dan zal er inderdaad een probleem zijn.

Maar misschien heb ik de pb verkeerd begrepen.

edit: Ik heb de PB verkeerd begrepen ... Ik zag net waar het is: beeld uitgevouwen toestand tussen het blauwe en gele deel... Oké, sorry.

Voor elke symmetrie van componenten moeten ze een naam krijgen met eigennamen

rechter- en linkerpilaar en elk element zeer duidelijk opnieuw gedimensioneerd

En dan kunt u families van onderdelen maken die de vleugel en het frame omvatten, of het nu rechts of links trekken is en dit kan worden ingesteld via de grootte van de vleugel

als de refs worden genomen via de offset op de vleugel

Je weet alles

@+-))

1 like

Niets weerhoudt je er normaal gesproken van om ze te hernoemen.

Inderdaad, het profiel van mijn rechterpilaar heeft een symmetrische schets ten opzichte van die van de linker. Het probleem wordt echter weerspiegeld in de dwarsbalk die na elke opslag van mijn tekening (in de tekening) omhoog vouwt, ondanks het feit dat deze is gemarkeerd als "Plat".
Ik ben genoodzaakt om in multi-body te werken in een enkel onderdeel, omdat dit laatste wordt aangestuurd door een familie van onderdelen via Excel.
Het echte probleem is waarom deze gevouwen delen uiteindelijk dezelfde uitgevouwen toestand en dezelfde visualisatiekubussen en vouwlijnen delen. Ze worden gekoppeld wanneer de status of weergavestatus wordt gewijzigd (configuraties, tekeningen, enz.).

Waarom niet gewoon de uitgeklapte toestanden hernoemen?

Dubbelklik langzaam op ze en verander hun naam. Hetzelfde geldt voor de visualisatiekubus

2 likes

Zelfs als ik ze hernoem, hernoemt de een de ander (aangezien ze op dit moment als hetzelfde worden beschouwd). 
Aansturing via Excel is geen probleem.
Ik ga de gt22-oplossing proberen, maar ik denk dat ik alles opnieuw moet ontwerpen. Inderdaad, zelfs door omhoog te gaan, de symmetrieën te hernoemen en de elementen één voor één te ontvangen, zal het plaatwerk het overnemen en deze toestanden ontvouwd houden.

En waarom is het gênant om dezelfde namen te hebben? Op de Europarlementariër zorgt het voor conflicten?

1 like

@bart: aangezien het niet hetzelfde onderdeel is (blauw en geel) ja, het moet problemen veroorzaken op de MEP.

Ontvouwt het de twee stukken als ze dezelfde naam hebben?

Ik maak zo'n soort frame,

Het heeft symmetrieën, onderdeelconfiguraties en zelfs multibody voor de rechtopstaande zijkanten.

Ik maak verschillende vellen, waar ik de onderdelen in detail beschrijf en wat uitleg geef voor het symmetrie vouwen van de onderdelen.

Edit: Je zegt dat je symmetrie hebt, maar dat je 2 stukken anders zijn?

cadre.png
1 like

Ja, als het ene is uitgeklapt, is het andere uitgeklapt of verschijnt het niet meer in het MeP.

Kun je een line-up sturen om mee te nemen?

2 likes

Wanneer ik een van de twee delen ontvouw, wordt de ontvouwde toestand van de andere ook actief, maar geen van beide is echt ontvouwd, slechts één van de twee delen verschijnt, en een van de twee ontvouwde toestanden is onbegaanbaar, in voortdurende reconstructie (stoplicht ernaast) en is onmogelijk tijdelijk te verwijderen.

Bart, de compositie om mee te nemen vind je in bijlage.

porte_huiss._u.rar

Hallo

Ik heb uw bestanden hersteld in mijn SW2014 en begrijp uw probleem niet?

In de 3D klik ik op je rechterhoeveelheid, ik klik op uitvouwen en alles is ok?

@+

EDIT: Ik sprak inderdaad te snel in de tekening het bedrag is niet uitgevouwen, ondanks de "uitgevouwen staat" gecontroleerd.

Ik heb dit vakje uitgeschakeld en vervolgens opnieuw aangevinkt en alles werd weer in orde.

Hallo en bedankt allemaal voor jullie inspanningen.
Het controleren van de doos werkt inderdaad van tijd tot tijd, maar na het opslaan van de tekening heeft een van de twee stukken de neiging om op te vouwen.

Waar ik uiteindelijk een probleem mee heb, is waarom vanaf een bepaald moment twee ontvouwde toestanden van twee verschillende stukken dezelfde naam en dezelfde schetsen zullen delen, wetende dat ik ervoor heb gezorgd dat ik geen of heel weinig verband tussen deze stukken heb gelegd.

Ik heb gisteren een model opnieuw gemaakt (alleen scheidingswand en plaatwerk) en daar had ik geen probleem. Terwijl ik twee maanden geleden ook op dezelfde manier een model opnieuw heb gemaakt, en ik had de problemen die mijn voorganger had en die ik aan jou heb voorgelegd.